Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Porady eksperta
- Czy nauczyciel (psycholog, pedagog) może być zatrudniony w poradni psychologiczno-pedagogicznej na 1,5 etatu?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy osoba z wyższym wykształceniem na kierunku pedagogika w zakresie nauczania początkowego (1995) i po ukończonych szkołach podyplomowych z logopedii i neurologopedii oraz mająca stopień nauczyciela dyplomowanego może prowadzić zajęcia z wczesnego wspomagania w przedszkolu niepublicznym?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel w 1999 r. ukończył 5-letnie studia magisterskie na kierunku pedagogika w zakresie pedagogiki terapeutycznej. Czy ma uprawnienia do objęcia stanowiska pedagoga specjalnego w szkole podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy osoba, która ukończyła studia podyplomowe w zakresie edukacja i rewalidacja osób ze spektrum autyzmu oraz studia podyplomowe w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika) posiadająca przygotowanie pedagogiczne może prowadzić zajęcia rewalidacyjne z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu umiarkowanym ze sprzężeniem z autyzmem?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Chcemy zatrudnić nauczyciela w szkole podstawowej, który jest nauczycielem akademickim z wieloletnim stażem ale nie posiada tytułu naukowego, jedynie stopień zawodowy magistra. Czy należy nadać mu stopień nauczyciela kontraktowego i czy taki nauczyciel kontynuuje staż na starych zasadach?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel kontraktowy rozpoczął staż na mianowanego 1 września 2018 r., miał on trwać do 31 maja 2021 r., jednak w związku z ciążą i zwolnieniem lekarskim został przedłużony do 29 października 2022 r. Czy w związku z wprowadzanymi zmianami o awansie zawodowym od 1 września 2022 r., nauczyciel ten może przystąpić do egzaminu na nauczyciela mianowanego na starych zasadach, jeżeli złoży dokumenty do 31 października 2022 r. do organu prowadzącego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic złożył wniosek o przyjęcie dziecka do klasy pierwszej, które w lutym ukończyło 6 lat. Została dołączona opinia PPP, która uzasadnia, iż "z uwagi na niższe niż przeciętne możliwości intelektualne oraz niepełną dojrzałość społeczno-emocjonalną nie jest wskazane podjęcie przez dziecko obowiązku szkolnego z rocznym wyprzedzeniem". Rodzice wniosek motywują: małoliczną klasą pierwszą (11 osób) co pozwoli na indywidualne podejście do ucznia; innowacyjnością prowadzonych zajęć przez nauczyciela; współpracą ze Specjalistycznym Centrum Wspierającym Edukację Włączającą (szkoła jest włączona w pilotażowy projekt). Grupa przedszkolna, do której miałoby uczęszczać dziecko, liczy 25 osób i jest grupą mieszaną (5-, 6-latki), więc korzystniejsze dla dziecka byłoby rozpoczęcie nauki rok wcześniej. Czy dyrektor może wydać pozytywną decyzję w takim przypadku? Czy będzie to zgodne z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki jest zakres obowiązków pedagoga szkolnego, psychologa szkolnego i pedagoga specjalnego?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty musi przygotować nauczyciel rozpoczynający staż 1 września 2022r. na stopień nauczyciela mianowanego?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- W procesie rekrutacji do szkoły ponadpodstawowej do technikum został przyjęty uczeń, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. W orzeczeniu zapisano, że potrzeba wynika z autyzmu oraz uczeń posiada niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim. W związku z powyższym należy objąć go w szkole ogólnodostępnej pomocą psychologiczno-pedagogiczną, zorganizować zajęcia rewalidacyjne oraz dostosować wymagania. Uczeń spełnił wymagania w procesie rekrutacji i liczbę punktów gwarantujących mu przyjęcie do szkoły. Czy postąpiłam prawidłowo przyjmując ucznia do szkoły z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim? Nie znalazłam w przepisach prawa zapisu, który by mi tego zabraniał.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kwalifikacje powinien mieć logopeda pracujący w zespole wczesnego wspomagania rozwoju dziecka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel, który prowadzi zajęcia emocjonalno-społeczne w ramach realizacji udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej z uczniem z niepełnosprawnościami sprzężonymi (niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym i autyzm)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka posiadająca pełne kwalifikacje i przygotowanie pedagogiczne jest zatrudniona w naszej szkole na okres roku szkolnego 2021/2022. Stopień nauczyciela kontraktowego uzyskała w sierpniu 2020 r. Dyrektor planuje ją zatrudnić od 1 września 2022 r. na czas nieokreślony. W związku z powyższym proszę o wyjaśnienie, na jakich zasadach ww. nauczycielka będzie odbywała awans zawodowy?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Czy z 1 września 2022 r. nauczyciel początkujący będzie musiał obowiązkowo uzyskać stopień nauczyciela mianowanego? Jakie będą konsekwencje nieuzyskania przez nauczyciela początkującego stopnia nauczyciela mianowanego?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Jak należałoby postąpić w sytuacji uczennicy, jeśli postanowiła ona przenieść się z dniem 1 września do szkoły dla dorosłych? Uczennica kl. III technikum (pięcioletniego), ze względu poród i opiekę nad małym dzieckiem, miała przesuniętą realizację praktyki zawodowej ze stycznia 2022 r. na okres wakacji. Okazało się, że ze względu na swoją sytuację nie jest jeszcze w stanie zrealizować praktyki w tym terminie. Zgodnie z planem nauczania uczennica ma jeszcze do zrealizowania praktykę w klasie IV. Ze względu na brak praktyki nie miała wydanego w dniu 24 czerwca 2022 r. świadectwa promocyjnego z klasy III technikum.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
PORADY PRAWNE
Harmonogram aktualizacji
serwisu
Październik 2024
TERMINARZ