Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W procesie rekrutacji do szkoły ponadpodstawowej do technikum został przyjęty uczeń, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. W orzeczeniu zapisano, że potrzeba wynika z autyzmu oraz uczeń posiada niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim. W związku z powyższym należy objąć go w szkole ogólnodostępnej pomocą psychologiczno-pedagogiczną, zorganizować zajęcia rewalidacyjne oraz dostosować wymagania. Uczeń spełnił wymagania w procesie rekrutacji i liczbę punktów gwarantujących mu przyjęcie do szkoły. Czy postąpiłam prawidłowo przyjmując ucznia do szkoły z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim? Nie znalazłam w przepisach prawa zapisu, który by mi tego zabraniał.
Zgodnie z art. 134 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082 z późn. zm.) do klasy I publicznego technikum przyjmuje się kandydatów, którzy posiadają przede wszystkim:
1) świadectwo ukończenia szkoły podstawowej,
2) zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu, wydane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2019 r. w sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadpodstawowych lub wyższych i na kwalifikacyjne kursy zawodowe, uczniów i słuchaczy tych szkół, studentów, słuchaczy kwalifikacyjnych kursów zawodowych oraz doktorantów (Dz. U. z 2019 r., poz. 1651).
Jeżeli orzeczenie nie zawiera informacji o istnieniu przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania i odbywania praktycznej nauki zawodu to nie ma powodu do odmowy przyjęcia ucznia, który przeszedł pozytywnie tryb rekrutacyjny, do szkoły pomimo wystawionego przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Dyrektor postąpił prawidłowo przyjmując ucznia do szkoły, pomimo niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń niepełnoletni nie z rejonu decyzją sądu został skierowany do młodzieżowego ośrodka wychowawczego. Samowolnie oddalił się z ośrodka. Czy szkoła ostatnia musi ponownie przyjąć ucznia? Matka domaga się ponownego przyjęcia. Obecnie szkoła nie posiada wolnych miejsc i nie jest to szkoła rejonowa dla w/w ucznia. Szkoła nie posiada wiedzy jaka obecnie jest decyzja Sądu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak jest różnica pomiędzy zajęciami z wczesnego wspomagania i zajęciami rewalidacyjnymi? Mamy w przedszkolu dziecko z autyzmem i realizujemy z nim 2 obowiązkowe godziny zajęć rewalidacyjnych. Czy w ramach wczesnego wspomagania powinny być jakieś inne zajęcia? Jeśli tak, to w jakim wymiarze?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń po czwartej klasie może zrezygnować z nauki języka kaszubskiego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy formy przywrócenia nauczyciela do pracy.Nauczycielowi zatrudnionemu na czas nieokreślony /nauczycielowi kontraktowemu, który w lipcu w wyniku awansu uzyskał nauczyciela mianowanego/ na 0,50 etatu został wypowiedziany stosunek pracy z powodu braku godzin, jednak w wyniku rekrutacji godziny będą.W jaki sposób nauczyciela przywrócić, bez konieczności płacenia odprawy i ponownego zatrudniania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor poradni może polecić nauczycielowi świadczenie pracy w formie gotowości ze względu na brak możliwości pracy zdalnej - nauczyciel nie ma dostępu do internetu. Czy jest to wystarczający powód leżący po stronie pracodawcy? Czy w obecnej sytuacji pandemii należy nauczycielowi wskazać świadczenie pracy zdalnej w miejscu pracy, w którym są warunki do pracy zdalnej czy jednak w formie gotowości do pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe