Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy osoba z wyższym wykształceniem na kierunku pedagogika w zakresie nauczania początkowego (1995) i po ukończonych szkołach podyplomowych z logopedii i neurologopedii oraz mająca stopień nauczyciela dyplomowanego może prowadzić zajęcia z wczesnego wspomagania w przedszkolu niepublicznym?
Zgodnie z § 15 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2020 r., poz. 1289) kwalifikacje do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka posiada osoba, która:
1) ukończyła jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego i drugiego stopnia, na kierunku psychologia, studia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub,
2) ukończyła studia w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej lub terapii pedagogicznej oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
3) ukończyła jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego i drugiego stopnia, na kierunku psychologia, studia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, a ponadto ukończyła studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub;
4) ma kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy.
Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy w przedszkolach, szkołach i placówkach posiada osoba, która ukończyła:
1) studia w zakresie logopedii, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub placówki, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) studia, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub placówki, i studia pierwszego stopnia lub studia podyplomowe, w zakresie logopedii, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
W mojej opinii nauczyciel, o którym mowa w pytaniu ma odpowiednie kwalifikacje.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dziecko z orzeczenie o niepełnosprawności umiarkowanej, może uczęszczać do szkoły ogólnodostępnej powyżej 8-go roku życia? Do którego roku życia może uczęszczać do klasy "0"?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel w przyszłym roku szkolnym, zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami może mieć przydzielonych jedynie 8 godzin, pozostałą część etatu uzupełniać będzie świetlicą. Czy w związku z tym należy mu wręczyć pismo jedynie o zmianie pensum uśrednionego czy ze względu na zmiany organizacyjne, aneksem przenieść go na inne stanowisko tj. nauczyciela świetlicy?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy poprawne jest używanie wyrażenia "oceny proponowane", czy "przewidywane", czy obie formy są dopuszczone?
Czy poprawne jest używanie sformułowania "oceny cząstkowe", czy "oceny bieżące", czy obie formy są prawidłowe?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole podstawowej z oddziałami przedszkolnymi, gdzie dzieci z oddziałów przedszkolnych (6-5 letnie) korzystają z dowozów szkolnych należy utworzyć dwie świetlice? Dla uczniów klas I-VI i dla dzieci przedszkolnych.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy edukacji domowej. Na jaki okres rodzice ucznia podpisują wniosek o nauczanie domowe? Rok szkolny? Cykl kształcenia? Wydaje mi się, że cykl kształcenia, bo w klasie IV liceum ogólnokształcącego uczniowie są pełnoletni i nie mogą napisać wniosku o nauczanie domowe.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe