Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w szkole podstawowej z oddziałami przedszkolnymi, gdzie dzieci z oddziałów przedszkolnych (6-5 letnie) korzystają z dowozów szkolnych należy utworzyć dwie świetlice? Dla uczniów klas I-VI i dla dzieci przedszkolnych.
Organizacja świetlicy jest zadaniem statutowym szkoły podstawowej (art. 67 ust. 1 pkt 3 UoSO, art. 103 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59), natomiast w przedszkolach (tak są traktowane oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych) może być prowadzona wyłącznie na zasadzie dobrowolności, gdy organ prowadzący zapewni jej finansowanie. Z uwagi na konieczność zorganizowania uczniom począwszy od I klasy zajęć świetlicowych, uwzględniających potrzeby edukacyjne oraz rozwojowe dzieci i młodzieży, a także ich możliwości psychofizyczne, w szczególności prowadzenie zajęć rozwijających zainteresowania uczniów, zapewniających prawidłowy rozwój fizyczny oraz odrabianie lekcji (art. 67 ust. 5 UoSO, art. 105 ust. 2 PO), zajęcia świetlicowe powinny być w miarę możliwości prowadzone odrębnie (lub w tym samym pomieszczeniu pod opieką różnych nauczycieli) dla uczniów szkoły oraz dla dzieci uczęszczających do oddziału przedszkolnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel może realizować godziny karciane( art.42 KN) pracując tylko z jednym uczniem?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycieli w niepublicznym LO o uprawnieniu szkoły publicznej obowiązuje realizacja art. 42 KN?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z zespołem Aspergera, ucznia szkoły podstawowej mieszczącego się w normie intelektualnej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W związku z monitorowaniem realizacji treści podstawy programowej, dyrektor szkoły przekazał nauczycielom klas trzecich SP arkusze zawierające treści podstawy z rozporządzenia z 2012 r. Takie arkusze były wypełnione przez tych nauczycieli w roku ubiegłym (czyli w klasie drugiej). Dyrektor twierdz, że treści podstawy programowej z 2014r. obowiązują nauczycieli, którzy 1 września 2014 i 1 września 2015 roku rozpoczęli edukację uczniów klas pierwszych, pozostali realizują treści z 2012r. Proszę o wyjaśnieni powyższej kwestii ponieważ zdanie dyrektora nie potwierdza się ze zdaniem uczących nauczycieli.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel pracujący w kilku szkołach na takim samym lub podobnym stanowisku musi mieć wydane orzeczenie lekarskie i badania do celów sanitarno -epidemiologicznych do każdej szkoły oddzielnie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe