Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie kwalifikacje powinien mieć logopeda pracujący w zespole wczesnego wspomagania rozwoju dziecka?
Zgodnie z § 15 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2020 r., poz. 1289) kwalifikacje do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka posiada osoba, która:
1) ukończyła jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego i drugiego stopnia, na kierunku psychologia, studia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) ukończyła studia w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej lub terapii pedagogicznej oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
3) ukończyła jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego i drugiego stopnia, na kierunku psychologia, studia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, a ponadto ukończyła studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
4) ma kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy.
W przypadku kwalifikacji nauczyciela logopedy przepis odsyła nas do zapisów § 20 cytowanego rozporządzenia, który określa, że kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy w przedszkolach i szkołach posiada osoba, która ukończyła:
1) studia w zakresie logopedii, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub placówki (w przedszkolu wystarczą studia I stopnia – licencjackie), oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) studia, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub placówki (w przedszkolu wystarczą studia I stopnia – licencjackie), i studia pierwszego stopnia lub studia podyplomowe, w zakresie logopedii, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy numeru wzoru arkusza elektronicznego. Na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków oraz rozporządzeń z dnia 17 września 2019 r. i z dnia 29 czerwca 2021 r., zmieniających wspomniane rozporządzenie, proszę o odpowiedź:
O jakim numerze arkusz elektroniczny należy założyć uczniowi szkoły podstawowej rozpoczynającemu naukę w naszej szkole od roku szkolnego 2021/2022 przyjmowanego do klasy:
– siódmej ogólnodostępnej,
– siódmej przysposabiającej do pracy,
– ósmej ogólnodostępnej,
– ósmej przysposabiającej do pracy?
I podobne pytanie:
O jakim numerze arkusz elektroniczny należy założyć uczniowi branżowej szkoły I stopnia rozpoczynającemu naukę w naszej szkole od roku szkolnego 2021/2022 przyjmowanego do klasy:
– drugiej,
– trzeciej po szkole podstawowej,
– trzeciej po gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy uprawnień do nauczania wiedzy o kulturze w LO. Nauczycielka ukończyła filologię polską. Obecnie ma otwarty przewód doktorski (planowana obrona grudzień 2012) w katedrze kultury i sztuki (filologiczne studia doktoranckie. Czy może uczyć od września 2012 wiedzy o kulturze ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych daje kwalifikacje do pracy w gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź
Czy nauczyciele praktycznej nauki zawodu pracujący na warsztatach szkolnych, które znajdują się w Zakładzie Poprawczym mają obowiązek realizowania godzin wynikających z art. 42 KN. Jeżeli tak , to w jaki sposób rozliczać te godziny. Niektórzy nauczyciele realizują część swojego pensum w szkole podstawowej, gimnazjum, szkole zawodowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy oceny pracy nauczyciela. Proszę o informację czy w karcie oceny pracy w pozycji "data dokonania ostatniej oceny" należy wpisać ostatnią datę bez względu na to, w której placówce została dokonana ocena, czy datę ostatniej oceny w placówce, w której nauczyciel jest obecnie zatrudniony. Czy jako ostatnią można potraktować ocenę dorobku zawodowego wystawianą nauczycielom na koniec odbywania stażu na stopień awansu zawodowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe