Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Świadectwo pracy z 2008 roku. Były pracownik obsługi (2002-2008) zwrócił się z pisemną prośbą o wystawienie duplikatu świadectwa pracy. W odnalezionym w archiwum świadectwie pracownika z 2008 roku widnieją zapisy, które zdają się być nieprawidłowe: w pozycji dotyczącej otrzymanego wynagrodzenia przewidzianego w art. 92 kp wpisano: "w załączniku". Załącznik jednak zawiera daty zwolnień lekarskich na pracownika i daty zwolnień lekarskich opieki nad dzieckiem za cały okres zatrudnienia. Natomiast w pozycji dotyczącej okresów nieskładkowych przypadających w okresie zatrudnienia wpisano: "nie dotyczy". Co zrobić w takiej sytuacji? Nadmieniam również, że dyrektor szkoły, który wówczas podpisał świadectwo pracy zmienił nazwisko z jedno na dwuczłonowe. Czy przy wydawaniu duplikatów należy w takiej sytuacji dokonać wpisu: "podpisał dyrektor szkoły, imię i nazwisko" czy dyrektor może go podpisać obecnym nazwiskiem. Taka sama sytuacja dotyczy pieczątki szkoły. W międzyczasie zmieniła się nazwa szkoły - czy wydając duplikat należy przystawić obecną pieczątkę czy dokonać wpisu przepisując treść "starej" pieczątki?
Ponieważ zachodzi potrzeba dokonania sprostowania świadectwa pracy, nie wydaje się duplikatu, a nowy egzemplarz. Konieczność sprostowania wynika z tego, że po pierwsze należy zweryfikować, czy istnieją przesłanki do podania liczby dni, za które pracownik otrzymał wynagrodzenie chorobowe, zgodnie z art. 92 Kodeksu pracy, w roku kalendarzowym, w którym ustał stosunek pracy; a po drugie załącznik, który poprzednio został sporządzony, dotyczy okresów nieskładkowych, w których należy uwzględnić przypadające w całym czasie zatrudnienia okresy zwolnień lekarskich, za które pracownikowi wypłacono wynagrodzenie chorobowe lub zasiłek chorobowy, a także daty zwolnienia wykorzystanego w celu opieki nad dzieckiem - § 2 ust. 1 pkt 13 i pkt 17, § 7 rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z 30.12.2016 r. w sprawie świadectwa pracy (Dz.U. z 2016 r., poz. 2292 ze zm.). W świadectwie należy podać aktualną nazwę pracodawcy, który wydaje świadectwo, jednak ponieważ w czasie zatrudnienia pracownika była ona inna, można dodać adnotację o poprzedniej nazwie szkoły i końcowym terminie jej obowiązywania. Świadectwo pracy podpisuje aktualny dyrektor szkoły, podając obecne brzmienie nazwiska.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie są obowiązki formalne dyrektora szkoły odnośnie wprowadzenia przestoju dla pracowników obsługi w związku z epidemią koronawirusa? Co prócz porozumienia ze związkami powinien jeszcze dyrektor zrobić?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektorowi szkoły należy się dzień wolny za pracę w sobotę ( zajęcia z uczniami-impreza środowiskowa: Choinka szkolna)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik jest zatrudniony w jednej placówce oświatowej – jako woźna od 1 września 2016 r. na część etatu (obecnie 1/2 etatu) oraz na stanowisku pomocy administracyjna od 1 września 2017 r. na część etatu (obecnie 1/2 etatu). Uwzględniając zakończone stosunki pracy (umowa woźnej na dzień 28 stycznia 2023 r. i umowa pomocy administracyjnej na dzień 25 października 2023 r.) wysługa lat wynosi 30 lat. Czy można wypłacać nagrodę jubileuszową z każdej umowy oddzielnie? Czyli dla woźnej za 30 lat w styczniu oraz dla pomocy administracyjnej za 30 lat w październiku? Czy są jakieś przepisy, które mówią o potrąceniu składek ZUS w przypadku płacenia nagrody jubileuszowej w okresie krótszym niż 5 lat? Czy są jakieś inne zasady wypłacenia nagrody?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- 1. Proszę o odpowiedź, czy nauczycielka przebywająca obecnie na świadczeniu rehabilitacyjnym ma prawo do urlopu dla poratowania zdrowia po zakończeniu tegoż świadczenia, jeżeli : w okresie od 24.06.2013 do 23.06,2014 przebywała na urlopie dla poratowania zdrowia, następnie od 24.06.2014 do 22.12.2014 przebywała na zwolnieniu lekarskim, a obecnie od 23.12.2014 do 17.12.2015 r przebywa na świadczeniu rehabilitacyjnym.; 2. Czy po zakończeniu świadczenia rehabilitacyjnego należy udzielić nauczycielce urlopu uzupełniającego za wakacje 2014 (przebywała na L-4) oraz za wakacje 2015 (będzie przebywać na świadczeniu rehabilitacyjnym) ?
Obydwa pytania dotyczą tej samej nauczycielki.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Z pracownikiem samorządowym rozwiązano stosunek pracy w dniu 23.05.2017 r. na podstawie art. 53§1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. Pracownik w trakcie zatrudnienia zachorował i przebywał na długotrwałym zwolnieniu lekarskim, następnie na świadczeniu rehabilitacyjnym przyznanym jak wynika z decyzji ZUS do 17.10.2017 r.( decyzja o przyznaniu świadczenia rehabilitacyjnego wpłynęła do pracodawcy w dniu 01.06.2017 r. po rozwiązaniu umowy). W dniu 28.05.2019 r. pracownik złożył prośbę o wypłatę odprawy rentowej w związku z przyznaniem renty z tytułu częściowej niezdolności do pracy. Z załączonych przez pracownika kserokopii dokumentów (wyrok sądowy oraz decyzja ZUS) wynika, że renta została przyznana na okres od 07.08.2018 r. do 31.12.2018 r.
Czy w związku z powyższym pracownikowi przysługuje odprawa rentowa zgodnie z obowiązującymi przepisami, ponieważ rozwiązanie umowy nie było ściśle związane z przejściem na rentę, tę bowiem przyznano dla pracownika później?
Czy należy wystąpić do pracownika bądź też do ZUS o udokumentowanie faktu co działo się w okresie pomiędzy zakończeniem okresu przyznania zasiłku rehabilitacyjnego (tj. od dnia 18.10.2017 r.) do dnia przyznania renty (tj. 07.08.2018 r.), ponieważ pracodawca nie posiada dokumentów za ten okres?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe