Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o podanie od kiedy i do kiedy, oraz jak układać i w jakiej formie, arkusze ocen w szkole podstawowej?
Arkusze ocen poszczególnych uczniów są uzupełniane i przechowywane od przyjęcia ucznia do zakończenia nauki w danej szkole. Przepisy nie regulują szczegółowych zasad układania arkuszy (np. spinania w trwałą księgę), stąd najczęściej są przechowywane dla poszczególnych klas w porządku alfabetycznym, ze względu na konieczność uzupełniania w szczególności o oceny semestralne i roczne.
Inaczej układa się arkusze w roku zakończenia nauki ucznia w danej szkole. W księdze arkuszy ocen, umieszcza się w porządku alfabetycznym wszystkie arkusze uczniów kończących lub opuszczających szkołę w danym roku szkolnym, bez podziału na klasy, dlatego księgę najlepiej sporządzić pod koniec roku szkolnego. Księga arkuszy ocen powinna zawierać dodatkowo ułożone w porządku alfabetycznym dwa odrębne wykazy uczniów wszystkich oddziałów (bez podziału na klasy), którzy w danym roku szkolnym ukończyli lub opuścili szkołę. Na pierwszej stronie księgi arkuszy ocen umieszcza się adnotację: "Księga arkuszy ocen uczniów albo słuchaczy, którzy w … roku szkolnym ukończyli lub opuścili szkołę". Na końcu księgi arkuszy ocen umieszcza się adnotację: "Księga zawiera: … (podać liczbę) arkuszy ocen uczniów, którzy ukończyli szkołę; 2)… (podać liczbę) arkuszy ocen uczniów, którzy z różnych przyczyn opuścili szkołę.". Adnotację na końcu księgi arkuszy ocen opatruje się pieczęcią szkoły oraz pieczątką i podpisem dyrektora szkoły (§ 15 i 16 rozporządzenia MEN z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, Dz. U. z 2014 r., poz. 1170).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie mogą zostać podjęte przez gminę działania w stosunku do szkoły i nauczycieli w niej zatrudnionych w przypadku nie przedłużenia umowy na prowadzenie szkoły przez stowarzyszenie? Czy gmina ma obowiązek dalszego prowadzenia szkoły, jakie kroki może podjąć w sprawie jej przyszłości (likwidacja, przekazanie innemu stowarzyszeniu - terminy tych działań, czy ma obowiązek wypłacenia odpraw nauczycielom wynikających z KN w przypadku ewentualnej likwidacji szkoły bądź odmowie przez nauczycieli przyjęcia nowych warunków pracy i płacy)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły podstawowej prowadzonej przez stowarzyszenie. W szkole funkcjonuje odział przedszkolny dzieci pięcio- i sześcioletnich. Od tego roku został stworzony odział przedszkolny w szkole dla dzieci trzy- i czteroletnich. Czy dyrektor bądź organ prowadzący powinien wystąpić o opinię do Straży Pożarnej, Sanepidu i Kuratorium przed utworzeniem oddziału dla dzieci poniżej 5-ciu lat, czy musi uzyskać zgodę Urzędu Gminy, czy wystarczy tylko zmiana w Statucie Szkoły? Proszę o podanie podstawy prawnej. Dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy niepubliczny młodzieżowy ośrodek wychowawczy może odstąpić od zasady wyrażonej w §63 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 maja 2011 r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach (Dz. U. 2011 Nr 109, poz. 631) w odniesieniu do ustalenia wysokości opłaty równej wysokości kosztów surowca przeznaczonego na wyżywienie, tj. czy niepubliczny ośrodek wychowawczy może ustanowić wyższą opłatę za wyżywienie na podstawie zapisu art.84b ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. 1991 nr 95 poz. 425.) ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Moje Gimnazjum funkcjonowało samodzielnie od 199-2004 następnie zostało włączone w zespół szkół, a w 2017 przyłączone do szkoły podstawowej. Z jakich lat powinniśmy przekazać organowi prowadzącemu dokumentację? O ile dokumentacja przebiegu nauczania przekazywana jest do kuratorium, to nie znalazłam informacji dotyczącej przekazania dokumentów do organu prowadzącego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W dniu 22 czerwca 2018 r. otrzymałam pozytywną ocenę dorobku zawodowego. Chciałabym wziąć udział w konkursie na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola. Z przepisów wynika, że ocena jest ważna rok. Do kiedy musi być ogłoszenie o konkursie, żeby ocena była ważna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe