Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w roku szkolnym 2021/2022 nauczanie indywidualne uczniów z orzeczeniem o kształceniu specjalnym uczęszczających do szkoły ogólnodostępnej może być prowadzone zdalnie?
Sposób i tryb organizowania indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły, reguluje rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2017 r., poz. 1616). Zasadą jest, że zajęcia indywidualnego nauczania prowadzi się w miejscu pobytu, w szczególności w domu rodzinnym, i odbywają się w bezpośrednim kontakcie z uczniem. Jednakże z uwagi na zagrożenie epidemiologiczne wprowadzono rozwiązanie, na podstawie którego jest możliwe prowadzenie zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
Z dniem 1 września 2021 r. weszła w życie kolejna nowelizacja przedmiotowego rozporządzenia MEN – rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 24 sierpnia zmieniające rozporządzenie w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2021 r., poz. 1571). W wyniku nowelizacji rozporządzenia nadano nową treść przepisu § 13a, który stanowi, że w latach szkolnych 2020/2021 i 2021/2022 zajęcia indywidualnego przygotowania przedszkolnego oraz zajęcia indywidualnego nauczania mogą być prowadzone przez nauczyciela lub nauczycieli:
1) w indywidualnym i bezpośrednim kontakcie z dzieckiem lub uczniem w sposób określony w § 4 ust. 4,
2) na wniosek rodziców dziecka lub ucznia albo pełnoletniego ucznia – w indywidualnym kontakcie z dzieckiem lub uczniem; w takim przypadku przepisu § 5 nie stosuje się.
Reasumując, jeżeli z orzeczenia o kształceniu specjalnym wynika potrzeba realizacji zaleceń w formie nauczania indywidualnego, można je prowadzić w kontakcie indywidualnym, ale nie musi być to kontakt bezpośredni (może być kontakt z zastosowaniem technik komputerowych).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Propozycje zapisów w statucie w związku ze zmianą ustawy o systemie oświaty. Propozycje zapisów aktualizujących statut na 01 września 2015 r.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W klasach IV-VI szkoły podstawowej wprowadzony został dodatkowy język rosyjski w wymiarze 2 godzin tygodniowo:
- gdzie należy go wpisywać na świadectwie?
- czy co roku rodzice deklarują uczęszczanie na j. rosyjski?
- czy wliczamy go do średniej?
- czy rodzice mogą zrezygnować z uczęszczania na język w następnym roku szkolnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie przepisów prawnych czy można połączyć Zespół Szkół Rolniczych( szkoła dla młodzieży) z Rolniczym Centrum Kształcenia Ustawicznego (szkoła zaoczna dla dorosłych), w której w skład wchodzą : Liceum Ogólnokształcące, Szkoła Policealna, Kwalifikacyjne Kursy Zawodowe.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kto wchodzi w skład Organu Prowadzącego? (Wójt, Rada Gminy, Pracownicy Urzędu Gminy itp.)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, nauczyciel odwołał się od oceny pracy dokonanej na wniosek Kuratora Oświaty. Czy konieczność poinformowania nauczyciela na piśmie o dokonywanej ocenie, co najmniej na miesiąc przed tym faktem, musi być pismem konkretnie skierowanym do nauczyciela? Czy za formę pisemną można uznać sms-a, z krótka informacją o tej ocenie? Czy formą pisemną może być protokół z posiedzenia rady pedagogicznej, na którym dyrektor przedstawił plan nadzoru pedagogicznego, w którym zawarł informację o ocenie pracy nauczyciela na wniosek Kuratorium oraz wskazał termin jej dokonania oraz fakt, ze nauczyciel ów protokół podpisał? Czy jest to rażące naruszenie przepisów, jeśli nie dochowano innej formy pionformowania nauczyciela na piśmie? Czy przekazanie informacji drogą mailową o planowanym terminie zapoznania nauczyciela z projektem oceny pracy i wskazanie, ze swoje uwagi i spostrzeżenia może zgłosić na piśmie, jednak nie później niż 3 dni od daty zapoznania z projektem oceny oraz, że przy zapoznawaniu z projektem może być obecny przedstawiciel wskazanej przez nauczyciela zakłądowej organizacji związkowej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe