Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń branżowej szkoły I stopnia klasy wielozawodowej mający status ucznia młodocianego może być objęty indywidualnym nauczaniem?
Zgodnie z art. 127 ust. 2 ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082 z późn. zm.) indywidualnym nauczaniem obejmuje się młodzież, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły.
Branżowa szkoła I stopnia jest zaliczania do szkół dla młodzieży, mimo że kształci także młodocianych pracowników.
W indywidualnym nauczaniu realizuje się wszystkie obowiązkowe zajęcia edukacyjne wynikające z ramowego planu nauczania danego typu i rodzaju szkoły, dostosowane do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia.
Na podstawie § 7 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2017 r., poz. 1616 z późn. zm.) w przypadku ucznia branżowej szkoły I stopnia dyrektor szkoły określa sposób realizacji zajęć prowadzonych w ramach praktycznej nauki zawodu.
Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania realizowanych z uczniem wynosi dla uczniów szkół ponadpodstawowych – od 12 do 16 godzin.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jako wicedyrektor szkoły mam ustalone pensum 10 godz.tygodniowo: 2 godz zdw, 8 godzin zajęć świetlicowych. Czy w związku z tym powinnam mieć liczone łączne pensum i pracować więcej godz. niż 10? Takie rozwiązanie proponuje organ prowadzący.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o precyzyjną informację, na jakie wsparcie może liczyć przedszkole niepubliczne ze strony publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej. Czy poradnia publiczna na wniosek dyrektora przedszkola niepublicznego jest zobligowana np. do przeprowadzenia badań przesiewowych logopedycznych i psychologicznych? Albo do objęcia wsparciem czy przeprowadzenia diagnozy dziecka, którego rodzice nie widzą potrzeby zgłoszenia się do poradni i nie chcą tego zrobić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nasza szkoła prowadzona jest przez stowarzyszenie. 31 sierpnia kończy się umowa zawarta z gminą na prowadzenie szkoły , w związku z tym mamy kilka pytań z tym związanych: 1. Do kogo powinna należeć inicjatywa zmierzająca do przedłużenia umowy- do gminy czy stowarzyszenia? 2. Co będzie się działo jeżeli umowa nie zostanie przedłużona? (Nauczyciele mają angaże ze szkołą, a nie ze stowarzyszeniem? 3. Czy gmina może z miesiąca na miesiąc zmieniać wysokość dotacji dla stowarzyszenia na prowadzenie szkoły?
(Umowa zawiera zapis, że wysokość dotacji jest równa wydatkom bieżącym ponoszonym przez gminę na prowadzenie szkół tego samego typu, gmina zmniejsza plany finansowe w prowadzonych przez siebie szkołach i proporcjonalnie zmniejsza dotację przekazywaną miesięcznie stowarzyszeniu co powoduje brak stabilności finansowej prowadzonej przez stowarzyszenie szkoły). 4. Czy możliwe jest wpisanie w umowie z gminą umownej kwoty dotacji np. 35 tys. miesięcznie? 5. Czy możliwe jest dotowanie przez gminę stowarzyszenia poza zawartą umową? (Np. dodatkowe środki na zakup opału).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam,
mam następujący problem. Pięcioletnia dziewczynka, która od 1 września powinna w mojej szkole realizować obowiązek szkolny, wyjeżdża wraz z rodzicami do Norwegii. Z tego, co mi wiadomo, obowiązek szkolny w tym kraju rozpoczyna się od 6 roku życia. Co powinienem w tej sytuacji, jako dyrektor szkoły, zrobić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zatrudniona na podstawie mianowania, w luty ukończyła 60 lat. W nowym roku szkolnym nie mam dla niej pełnego etatu i zamierzam jej wręczyć pismo o ograniczeniu etatu do 1/2. Rozumiem, że jeśli nauczycielka nie przyjmie nowych warunków, to zgodnie z przepisami rozwiązuję z nią stosunek pracy przez wypowiedzenie. Jaka odprawa jej wówczas przysługuje? Czy może być jeszcze inny sposób rozwiązania umowy, jeśli nauczycielka nie zgodzi się przyjąć nowych warunków zatrudnienia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe