Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jesteśmy szkołą podstawową z oddziałami dwujęzycznymi. Jaki wpis powinien być na świadectwie przy przedmiotach (np. historia) nauczanych dwujęzycznie?
Zgodnie z zapisem punktu 18 załącznika nr 1 stanowiącego informacje ogólne dotyczące wydawania świadectw, certyfikatów, zaświadczeń, aneksów, dyplomów państwowych i innych druków dla przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego, szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2019 r. poz. 1700 z późn. zm.) na świadectwach wydawanych uczniom szkół lub oddziałów dwujęzycznych oraz na innych drukach dla uczniów szkół lub oddziałów dwujęzycznych obok nazwy przedmiotu nauczanego dwujęzycznie umieszcza się adnotację „nauczany(a) dwujęzycznie”.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Utworzyłam w szkole podstawowej oddział integracyjny (klasa czwarta, 14 uczniów w tym 4 dzieci z orzeczeniem). Jakie powinnam mieć dokumenty, zapisy w statucie? Czy powinnam podzielić uczniów na grupy: na informatyce i j. angielskim? Proszę o zapisy dotyczące organizacji oddziału integracyjnego zgodnie z przepisami.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła pracuje w systemie I i II semestr. Uczeń w I semestrze z przedmiotu otrzymał ocenę pozytywną. W II semestrze na 28 zajęć z tego przedmiotu był tylko 4 godzinach. Nieobecności ma usprawiedliwione. Nauczyciel chce niesklasyfikować ucznia, bo nie ma podstaw do wystawienia oceny końcoworocznej, ponieważ uczeń nie ma ocen i jest ponad 50% nieobecności. Ale czy zamiast oceny końcoworocznej można wstawić uczniowi nieklasyfikowanie jeżeli w rozliczeniu rocznym nie ma opuszczonych ponad 50% nieobecności? Czy tylko liczy się sytuacja z II semestru i uczeń może być nieklasyfikowany z tego powodu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku z nowymi przepisami proszę o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania: 1. Czy uczniowie, którzy mieszkają na terenie obwodu szkoły, ale są zameldowani w innym obwodzie szkoły, należy wpisać do księgi ewidencji ze względu na miejsce zamieszkania i już nie potwierdzać w szkole gdzie są zameldowani na stałe? 2. Czy nadal szkoła wnioskuje do organu prowadzącego (tak jak to było dotychczas)
o wykaz osób urodzonych i zameldowanych w obwodzie szkoły, skoro przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji - dalej r.d.p.n., precyzują, iż wpisujemy adres zamieszkania do: - księgi ewidencji dzieci i młodzieży - § 4 ust. 2, - księgi uczniów - § 6 ust. 2, - dzienników lekcyjnych - § 10 ust. 2, - arkuszy ocen - § 15 ust. 2.;
3. Jak powinna wyglądać kontrola realizacji obowiązku szkolnego przez dzieci urodzone i przebywające za granicą, będące na wykazie z organu prowadzącego jako dzieci zameldowane w obwodzie szkoły? Skoro stosownie do przepisów oświatowych dotyczących realizacji i kontroli obowiązku szkolnego występuje termin miejsce zamieszkania dziecka. Oznacza, iż "obwodowy" jest adres zamieszkania dziecka, ponieważ określenie obwodu szkoły polega na wskazaniu jej zasięgu terytorialnego, tzn. określeniu miejscowości, ich części czy też ulic, które składają się na określony obwód. A zgodnie z przepisem art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty dyrektorzy publicznych szkół podstawowych i gimnazjów kontrolują spełnianie obowiązku szkolnego przez dzieci zamieszkałe w obwodach tych szkół. Natomiast adres zameldowania wynika z obowiązku meldunkowego, a adres zamieszkania oznacza miejsce, w którym osoba przebywa.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor placówki w ramach organizacji zastępstw (L-4 jednego z nauczycieli) może łączyć klasy, np. I a z I b? Jak wyglądać powinno wynagrodzenie za pracę nauczyciela z 2 klasami?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Otrzymałam pismo z Centrum Pomocy Rodzinie z prośbą o udzielenie informacji dotyczących ucznia mojej szkoły, który jest pod opieką rodziny zastępczej. Informacje o które prosi Centrum Pomocy Rodzinie to m. in. frekwencja, wyniki nauczania, wykaz przedmiotów które sprawiają uczniowi trudności, zagadnienia programowe, które wymagają szczególnego wsparcia i pomocy, funkcjonowanie ucznia na terenie szkoły oraz w grupie rówieśniczej, udział w kołach zainteresowań, udział w wyjazdach i imprezach klasowych, szczególne osiągnięcia i zainteresowania, czy uczeń jest objęty pomocą pedagogiczną lub psychologiczną, oraz współpraca opiekuna ze szkołą/wychowawcą/pedagogiem.
Czy jako dyrektor placówki mogę wszystkie te informacje przekazać?
Proszę o podanie wykładni prawnej, która będzie podsatwą przekazania informacji o uczniu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe