Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń, któremu w wyniku klasyfikacji śródrocznej ustalono z przedmiotu ocenę niedostateczną ma obowiązek "zdania semestru" na zasadach określonych przez nauczyciela?
Uczeń podlega klasyfikacji: 1) śródrocznej i rocznej, a w szkole policealnej – semestralnej; 2) końcowej. 2. Klasyfikacja śródroczna polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych i zachowania ucznia oraz ustaleniu śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z tych zajęć i śródrocznej oceny klasyfikacyjnej. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego, które ma na celu: 1) informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie; 2) udzielanie uczniowi pomocy w nauce poprzez przekazanie uczniowi informacji o tym, co zrobił dobrze i jak powinien się dalej uczyć; 3) udzielanie wskazówek do samodzielnego planowania własnego rozwoju; 4) motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu; 5) dostarczanie rodzicom i nauczycielom informacji o postępach i trudnościach w nauce i zachowaniu ucznia oraz o szczególnych uzdolnieniach ucznia; 6) umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej. Śródroczne i roczne, a w szkole policealnej – semestralne, oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne, a śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania – wychowawca oddziału po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danego oddziału oraz ocenianego ucznia. Szczegóły oceniania, w tym odpowiedź na pytanie powinny być opisane w statucie szkoły. Należy podkreślić, że klasyfikacja semestralna dotyczy szkół dla dorosłych.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 44b,f, h.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy wyjazd nad jezioro w celu integracji klasy w trakcie roku szkolnego jest traktowany jako wycieczka, czy wyjście grupowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w sytuacji, gdy w klasie 1-3 SP jest uczeń z orzeczonym zespołem Aspergera, ale rodzice wycofali ze szkoły stosowne orzeczenie w tym zakresie, dyrektor ma podstawy (oczywiście za zgodą organu prowadzącego) do kontynuacji zatrudnienia w takiej klasie asystenta nauczyciela? Ze względu na nieobliczalne zachowania takiego ucznia jest to zasadne, gdyż często jest potrzeba np. wyjścia za uczniem w trakcie zajęć lekcyjnych, aby zapewnić mu bezpieczeństwo np. w sytuacjach, gdy niespodziewanie ucieka z lekcji. Czy kontynuacja zatrudnienia asystenta nauczyciela w takiej sytuacji - pomimo formalnego nieposiadania przez szkołę orzeczenia - nie stoi w sprzeczności z przepisami w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w innej formie wychowania przedszkolnego - punkcie przedszkolnym powołuje się dyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku z ograniczoną liczbą miejsc do klasy I (więcej podań niż miejsc) jedynym kryterium rekrutacyjnym jest miejsce zamieszkania rodzice piszą oświadczenia o miejscu zamieszkania, niestety co do niektórych są wątpliwości.
1. Czy istnieją zapisy prawa (jeśli tak to jakie) nadające dyrektorowi szkoły uprawnienia do przeprowadzenia weryfikacji danych (miejsca zamieszkania) np. w formie wywiadu środowiskowego?
2. Jeśli dyrektor szkoły ma takie uprawnienia, to proszę wskazać kto miałby przeprowadzić taką weryfikację danych (np. MOPS, UM)? Nie chciałabym nikogo skrzywdzić, jednak sami rodzice podnoszą kwestię zamieszkania niektórych osób.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Gdzie mogę znaleźć zapis mówiący, że godziny zajęć terapii dla dzieci z orzeczeniem nie mogą być realizowane w godzinach z podstawy programowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe