Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam pytanie dotyczące świadectwa pracy. Zaczynałam pracę 31 lat temu i nie otrzymałam z 2 szkół świadectw pracy (pracowałam po 1 roku w każdej - w tej samej gminie). Druga ze szkół została zlikwidowana i podobno pierwsza przejęła dokumentację. Teraz okazało się, ze ani w Urzędzie Gminy, ani w tej drugiej szkole nie ma moich akt osobowych, tylko listy płac w archiwum szkoły. Dyrektor oświadczył, że na tej podstawie nie może mi wystawić duplikatu świadectwa pracy. Czy ma rację? Ponadto w domu mam jeszcze kilka dokumentów z tamtych lat, np. umowy o pracę, zaświadczenia o zarobkach, dodatkach przyznanych, a także książeczkę ubezpieczeniową z pieczątkami szkół. Czy na tej podstawie mogę domagać się duplikatów świadectw pracy? Czy zakład pracy może odmówić wystawienia świadectwa pracy/jego duplikatu? Jak załatwić tę sprawę?
Należy przedstawić wszelką posiadaną dokumentacją dyrektorowi szkoły, który jest następcą prawnym zlikwidowanej szkoły, ponieważ wystawienie i wydanie oryginału świadectwa pracy należy do następcy prawnego pracodawcy i wymaga analizy dokumentów potwierdzających fakt i termin zatrudnienia – art. 231 § 1 w zw. z art. 97 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm. Duplikat jest odpisem wydanego świadectwa, a z treści pytania wynika, że nie wydano oryginału świadcetwa, czyli nie ma też dokumentu, na podstawie którego można by było sporządzić jego kopię (odpis) - § 6 rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy (Dz.U. z 2018 r., poz. 1289 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- SIO: jak obliczyć przeciętne wynagrodzenie nauczyciela? I jak w to wliczyć umowy zlecenia na 6–8 h miesięcznie?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Witam! Czy pracownik (sekretarz szkoły) może dostać wypowiedzenie przez zakład pracy w związku z redukcją stanowiska, jeśli objęty jest szczególną ochroną przedemerytalną (56 lat)? Czy wypowiedzenie przez zakład pracy może odbyć się na zasadzie porozumienia stron, kiedy to pracownik jest chroniony? Nadmieniam, że pani sekretarz szkoły jest pracownikiem samorządowym. Czy jest podstawa prawna regulująca postępowanie w takiej sytuacji?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Wicedyrektor przebywa na zwolnieniu L4 od 20 grudnia 2014r. Dnia 31 marca 2015r. złożył wypowiedzenie z pełnienia funkcji wicedyrektora (powierzenie było do 31 sierpnia 2015r.). W związku z wypowiedzeniem od dnia 1 lipca 2015r. przestanie pełnić funkcję wicedyrektora. Czy istnieje możliwość ograniczenia etatu od 1 września 2015r. pomimo, iż przebywa na zwolnieniu L4 oraz,że w momencie tworzenia arkusza organizacyjnego piastuje jeszcze funkcję wicedyrektora?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Mam nauczyciela kontraktowego zatrudnionego na umowę na czas nieokreślony na 8 godzin (pozostałość po poprzedniej Dyrekcji). Chciałbym zatrudnić tę osobę na czas nieokreślony, na pełny etat. Czy jest taka możliwość? Jeśli tak to w jaki sposób mogę to zrobić? Zależy mi na tej osobie, bo to bardzo dobry nauczyciel, a porozumienia zmieniającego na kolejny rok Pani nie chce już podpisywać.
- Urodziłem się 16 lipca 1954 r. 16 lipca 2018 roku osiągnę 65 lat. Według stanu na 31 grudnia 2008 r. mam 30 letni okres składkowy , w tym 30 lat pracy w szczególnym charakterze tj. na stanowisku nauczyciela matematyki i dyrektora szkoły. Pragnę odejść na emeryturę albo w sierpniu 2018, albo z końcem maja 2019.(w czerwcu jest niekorzystnie odchodzić na emeryturę)Mam w związku z powyższym pytanie czy mogę odejść na emeryturę 31 sierpnia 2018 lub np.10 lipca 2019-przed ukończeniem 65 lat i czy ta emerytura będzie mi wyliczona według starych zasad tj.24 procent kwoty bazowej ...itd. Proszę o odpowiedź bo ZUS różnie tłumaczy. Znalazłem interpretację ,ze osoby urodzone między 1948 a 1969 mające udowodniony 30 letni okres składkowi i nieskładkowy w tym 20 lat pracy jako nauczyciel wg stanu na 31 grudnia 2008 r. mogą odejść na emeryturę naliczaną według starych zasad pod warunkiem rozwiązania stosunku pracy przed ukończeniem 65 lat-mężczyzna lub 60 lat kobieta.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe