Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Kto może dokonać przeniesienia dyrektora jako nauczyciela w sytuacji kiedy nie została ta czynność dokonana przed powierzenie stanowiska w roku 1992, a dyrektor po kolejnych konkursach pełni tę funkcję do dnia dzisiejszego. Dodatkowo placówka, w której pracował jako nauczyciel w 1992 r., w chwili obecnej już nie istnieje. Czy tej czynności może dokonać wobec dyrektora Organ Prowadzący i jaka będzie podstawa prawna tej czynności?
Zgodnie z art. 18 ust. 4 Karty Nauczyciela, przeniesienia nauczyciela zatrudnionego na podstawie mianowania do innej szkoły dokonuje dyrektor szkoły, do której nauczyciel ma być przeniesiony, po zasięgnięciu opinii organu prowadzącego tę szkołę i za zgodą dyrektora szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
Organ prowadzący może przenieść nauczyciela w przypadku określonym w art. 19 KN, tj. w razie konieczności zapewnienia szkole obsady na stanowisku nauczyciela z wymaganymi kwalifikacjami odpowiadającymi potrzebom programowym szkoły. W tym przypadku organ prowadzący szkołę może przenieść nauczyciela zatrudnionego na podstawie mianowania do tej szkoły - bez zgody nauczyciela, jednak na okres nie dłuższy niż 3 lata, z prawem powrotu na uprzednio zajmowane stanowisko.
W chwili obecnej nie ma możliwości dokonania przeniesienia nauczyciela z datą wsteczną. Sprawy z zakresu prawa pracy w stosunku do dyrektora szkoły prowadzi organ prowadzący. Teczka akt osobowych dyrektora z dokumentacją jeszcze nauczycielską (z poprzedniej szkoły), powinna znajdować się w kadrach organu prowadzącego, który może zawrzeć z dyrektorem porozumienie stron, w którym uzgodnią formę zatrudnienia i uznają, że praca w obecnej szkole jest kontynuacją poprzedniego stosunku pracy. (Art. 11 kodeksu pracy: Nawiązanie stosunku pracy oraz ustalenie warunków pracy i płacy, bez względu na podstawę prawną tego stosunku, wymaga zgodnego oświadczenia woli pracodawcy i pracownika.).
Gdyby w poprzedniej szkole nauczyciel przebywał na urlopie bezpłatnym w czasie pełnienia funkcji dyrektora, wówczas należałoby wystawić świadectwo pracy, w związku z rozwiązaniem stosunku pracy z powodu likwidacji szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W związku z błędnie zawartą umową na zastępstwo (podstawa prawna była właściwa lecz brakowało zapisu, że zastępstwo jest na czas pełnienia funkcji dyrektora), czwarta umowa z nauczycielem kontraktowym na czas określony została za porozumieniem stron przekształcona w umowę na czas nieokreślony w dniu 1 września 2015r. 31 sierpnia 2016r. kończy mi się okres powołania na stanowisko dyrektora. Nie mam pewności, że organ prowadzący przedłuży mi powołanie na stanowisko dyrektora bez konkursu, a jeśli będzie konkurs, to nie wiadomo czy zostanę dyrektorem. Powinnam więc zaplanować w projekcie arkusza etat dla siebie. Wtedy dla tej nauczycielki nie mam nawet 1/4 etatu matematyki (na takie stanowisko była zatrudniona). Jak mam zgodnie z przepisami prawa wypowiedzieć umowę i czy to jest możliwe, jeśli ta Pani przebywać będzie na urlopie macierzyńskim? Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pracuje na 1/2 etatu jako pomoc nauczyciela, ale w międzyczasie uzyskałam pełne przygotowanie do pracy jako nauczyciel. Dyrektor zaproponował mi pracę na 1/2 etatu jako pomoc nauczyciela i 14/18 jako nauczyciel stażysta w celu odbycia stażu. Proszę o pomoc czy dodatek za staż pracy (obecnie 13 lat) powinien być naliczany do jednej i drugiej umowy (zaznaczam, że jest to jedna placówka).
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy na świetlicy wiejskiej prowadzonej przez ochotniczą straż pożarną mogą być zatrudnieni nauczyciele na podstawie Karty Nauczyciela? Jeżeli nie, to na jakiej podstawie i ile wynosi wymiar tygodniowej pracy? Czy pracując na stanowisku wychowawca w wymiarze 1/2 etatu należy się połowa urlopu wypoczynkowego, ile dni?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie wykładni prawnej oraz udzielenie porady w sprawie interpretacji przepisów dotyczących naliczania stażu pracy pracownikom pedagogicznym. Czy świadectwo pracy które, zdaniem organu prowadzącego zostało wydane nie zgodnie z przepisami prawa, może stanowić podstawę do zaliczenia stażu pracy? Zwrócił się do mnie nauczyciel w sprawie zaliczenia stażu pracy za okresy zatrudnienia w poprzednich szkołach.
Nauczyciel w latach 1986 -1990 pracował w szkole, z której na podstawie art. 18 KN został przeniesiony do mojej szkoły.W dniu dzisiejszym dostarczył świadectwo pracy z tamtej szkoły. W mojej szkole pracował w latach 1990 -1999 do chwili utworzenia gimnazjum, z dniem 01.09.1999 z art 18 KN został przeniesiony na stanowisko dyrektora gimnazjum. Za ten okres zostało wystawione świadectwo pracy. Od 01.09.2017 jest pracownikiem mojej szkoły i nadal pełni funkcję dyrektora do 31.08.2019 r. Od organu prowadzącego usłyszałam, że nie mogę zaliczyć stażu pracy za lata 1986- 1990 oraz 1990 -1999. Jeżeli to uczynię to postąpię niezgodnie z przepisami prawa i naruszę dyscyplinę budżetową. Bardzo proszę o pomoc, podanie podstawy prawnej którą mogłabym przedstawić organowi prowadzącemu.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pracuję na stanowisku wicedyrektora w Bursie. Dziś dowiedziałam się że od 1 października mam przychodzić do pracy na 8 godzin dziennie. Do tej pory pracowałam 30 godzin, bo tak wynosi pensum. Proszę o podstawę prawną dotyczącą czasu pracy wychowawcy, który pełni obowiązki wicedyrektora.Ta zmiana dotyczy tylko mojej osoby, bo wychowawcy podobno przygotowują się do zajęć, więc pracują 30 godz. Mam też swoje wakacje dzielić z dyrektorem na pół, bo musi ktoś w tym okresie być w placówce. Z tego co się orientuje 8 tyg.to minimum jakie mi się należy w ciągu roku, pomimo, że wychowawcy mają ok.10/11 tyg.,ale podobno ja nie muszę mieć tych 8 tyg.urlopu. Proszę o konkretną prawną odpowiedź.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe