Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy na świetlicy wiejskiej prowadzonej przez ochotniczą straż pożarną mogą być zatrudnieni nauczyciele na podstawie Karty Nauczyciela? Jeżeli nie, to na jakiej podstawie i ile wynosi wymiar tygodniowej pracy? Czy pracując na stanowisku wychowawca w wymiarze 1/2 etatu należy się połowa urlopu wypoczynkowego, ile dni?
W świetlicy wiejskiej nie zatrudnia się nauczycieli na podstawie Karty Nauczyciela. Osoba tam pracująca jest zatrudniona na podstawie przepisów kodeksu pracy. Wymiar czasu pracy ustala organ, który założył świetlicę (np. urząd gminy, dom kultury), w zależności od potrzeb. W przypadku pełnego etatu jest to, zgodnie z kodeksem pracy 40 godzin.
Pracownik zatrudniony na 1/2 etatu pracuje 20 godzin tygodniowo, w godzinach i dniach ustalonych przez pracodawcę. Urlop wypoczynkowy pracownika zatrudnionego w niepełnym wymiarze przysługuje w wymiarze proporcjonalnym do wymiaru etatu. W opisanym przypadku, będzie to 10 lub 13 dni, w zależności od stażu pracy (przy pełnym etacie, poniżej 10 lat - 20 dni, a od 10 lat - 26 dni).
Zgodnie z kodeksem pracy, jeden dzień urlopu równa się 8 godzinom, zatem wymiar urlopu należy pomnożyć przez 8, co daje odpowiednio 80 lub 104 godziny. Urlopu wypoczynkowego udziela się w godzinach zgodnie z obowiązującym pracownika rozkładem czasu pracy. Z powyższej puli godzin odejmuje się za każdy dzień urlopu tyle godzin, ile w danym dniu miał do przepracowania. Jeżeli np. pracownik jest zatrudniony przez 5 dni po 4 godziny, to w sumie na urlopie będzie przebywał i tak 20 lub 26 dni.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak udzielić urlopu macierzyńskiego pracownicy (nauczycielce), która termin porodu ma na 18.08.2013 r., umowę o pracę ma na czas określony tj. do 31.08.2013 r. Czy pracownica może złożyć wniosek 14 dni przed porodem o udzielenie bezpośrednio po urlopie macierzyńskim dodatkowego urlopu macierzyńskiego oraz po tym urlopie - urlopu rodzicielskiego w pełnym wymiarze 26 tygodni? Czy po zakończeniu umowy o pracę (31.08.2013 r.) powinna zgłosić się do ZUS-u?
- Czy pracownikowi niepedagogicznemu przebywającemu na urlopie macierzyńskim przysługuje dofinansowanie na wczasy pod gruszą?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy aby przedłużyć powierzenie stanowiska dyrektorowi szkoły (z konkursu) musi on mieć aktualną ocenę pracy?
- Nauczycielka zatrudniona na podstawie mianowania do chwili obecnej pracuje na dwa pełne etaty w szkole podstawowej i szkole ponad gimnazjalnej ze wskazaniem naszej szkoły ponad gimnazjalnej jako główne miejsce zatrudnienia. Po zaopiniowaniu arkusza na posiedzeniu Rady Pedagogicznej w dniu 10.04.2017r. w głównym miejscu pracy, gdzie miała przydzielony pełny etat, oświadczeniem z dnia 11.04.2017r. zmieniła podstawowe miejsce pracy z naszej jednostki na szkołę podstawową, nie przedkładając zgody na dodatkowe zatrudnienie. Nadmieniam, że posiedzenie Rady Pedagogicznej w szkole podstawowej odbyło się w dniu 11.04.2017r., gdzie wyżej wymienionej nauczycielce także został przydzielony pełny etat. W związku z powyższym dyrektor szkoły ponad gimnazjalnej wystąpił z pismem do dyrektora szkoły podstawowej o wyrażenie zgody na dodatkowe zatrudnienie tej nauczycielki. Dyrektor nie wyraził zgody na dodatkowe zatrudnienie, w wyniku czego, ze względu na nie możliwą dyspozycyjność nauczyciela zostały wprowadzone zmiany do arkusza (bez przydziału godzin dla tego nauczyciela) i ponownie uruchomione procedury związane z jego tworzeniem. Czy decyzja dyrektora była prawnie słuszna i jaką postawę prawną przyjąć przy wypowiedzeniu stosunku pracy temu nauczycielowi?
- Jak wyliczyć wynagrodzenie nauczycielowi, który poprosił o 3 godziny urlopu bezpłatnego, na pozostałe 3 godziny tego samego dnia dojechał? Nauczyciel jest zatrudniony 18/18, plus 2 nadgodziny tygodniowo.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe