Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Na podstawie § 23 ust. 1 i § 15 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli...

PORADA PRAWNA

03 grudnia 2019 Kadry

Do szkoły podstawowej uczęszczają dzieci: z afazją, słabosłyszące, z niepełnosprawnością w stopniu lekkim i z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją. Uczniowie mają zajęcia rewalidacyjne. Jakie kwalifikacje powinni mieć nauczyciele? Proszę o podstawę prawną.

Na podstawie § 23 ust. 1 i § 15 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm.) kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych, uwzględniających indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów niepełnosprawnych, posiada osoba, która 1) ukończyła studia lub zakład kształcenia nauczycieli, w zakresie odpowiednim do niepełnosprawności uczniów, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole podstawowej (czyli na studiach co najmniej licencjat) lub 2) posiada wykształcenie na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole podstawowej oraz przygotowanie pedagogiczne, a ponadto ukończyła studia podyplomowe, zakład kształcenia nauczycieli lub kurs kwalifikacyjny, w zakresie odpowiednim do niepełnosprawności uczniów. Zakres kwalifikacji odpowiednich do niepełnosprawności uczniów w przypadkach wymienionych w pytaniu może posiadać - w zależności od potrzeb konkretnych uczniów, ustalonych na podstawie orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego: logopeda, surdopedagog, oligofrenopedagog (o ile niepełnosprawność w stopniu lekkim jest niepełnosprawnością intelektualną), fizjoterapeuta (rehabilitant). Zalecane rodzaje zajęć powinny dla poszczególnych uczniów określać orzeczenia poradni i na ich podstawie należy dobierać nauczycieli z wykształceniem w odpowiednim zakresie. Może okazać się, że przykładowo dziecko słabosłyszące oprócz zajęć z surdopedagogiem powinno także mieć zajęcia rewalidacyjne z logopedą. 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT