Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do szkoły podstawowej uczęszczają dzieci: z afazją, słabosłyszące, z niepełnosprawnością w stopniu lekkim i z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją. Uczniowie mają zajęcia rewalidacyjne. Jakie kwalifikacje powinni mieć nauczyciele? Proszę o podstawę prawną.
Na podstawie § 23 ust. 1 i § 15 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm.) kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych, uwzględniających indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów niepełnosprawnych, posiada osoba, która 1) ukończyła studia lub zakład kształcenia nauczycieli, w zakresie odpowiednim do niepełnosprawności uczniów, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole podstawowej (czyli na studiach co najmniej licencjat) lub 2) posiada wykształcenie na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole podstawowej oraz przygotowanie pedagogiczne, a ponadto ukończyła studia podyplomowe, zakład kształcenia nauczycieli lub kurs kwalifikacyjny, w zakresie odpowiednim do niepełnosprawności uczniów. Zakres kwalifikacji odpowiednich do niepełnosprawności uczniów w przypadkach wymienionych w pytaniu może posiadać - w zależności od potrzeb konkretnych uczniów, ustalonych na podstawie orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego: logopeda, surdopedagog, oligofrenopedagog (o ile niepełnosprawność w stopniu lekkim jest niepełnosprawnością intelektualną), fizjoterapeuta (rehabilitant). Zalecane rodzaje zajęć powinny dla poszczególnych uczniów określać orzeczenia poradni i na ich podstawie należy dobierać nauczycieli z wykształceniem w odpowiednim zakresie. Może okazać się, że przykładowo dziecko słabosłyszące oprócz zajęć z surdopedagogiem powinno także mieć zajęcia rewalidacyjne z logopedą.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Kadrowa naszej szkoły odkryła, że jedna z nauczycielek otrzymała z Urzędu Gminy Akt nadania na stopień nauczyciela mianowanego bez uzasadnienia. Jest możliwość naprawienia tego błędu? Proszę o podanie podstawy prawnej i tekstu uzasadnienia wg stanu prawnego na czerwiec 2003r.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- nauczyciel przebywa na urlopie do poratowania zdrowia od 01.09.2023 do 31.08.2024, po zakończeniu chce przejśc na świadczenie kompensacyjne.
Jak policzyć ekwialent za urlop wypoczynkowy? 56/12 *10 ?? czy całe 56 dni?
Nauczyciel zatrudniony przez mianowanie, wieloletni pedagog szkolny.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy na pewno przedkładamy projekty organizacyjne związkom zawodowym, a gdzie ochrona danych osobowych. Arkusz organizacji pracy szkoły zawiera dane dotyczące pracowników i ze względu na ochronę danych osobowych nie powinien być udostepniany osobom nieupoważnionym. Nie mam pewności czy te dane będą chronione i dlatego myslę, że sugerowana formą opiniowania arkusza powinna być jego analiza na terenie szkoły lub placówki
- 1. Czy nauczyciel który ukończył studia na kierunku fizyka w zakresie "dydaktyka i popularyzacja fizyki" może pracować w liceum ? Czy musi posiadać dodatkowe przygotowanie pedagogiczne? Ukończył te studia 30 lat temu, kiedy nie było oddzielnego przygotowania pedagogicznego, ale moim zdaniem dydaktyka była i powinna być nadal czymś, co zastępowało przygotowanie pedagogiczne. 2. Czy dobrze rozumiem § 28 w rozporządzeniu ministra edukacji narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli napisane jest, że nauczyciele zachowują nabyte kwalifikacje. Jeśli mam nauczyciela angielskiego, który ukończył arabistykę i kursy z języka angielskiego, uzyskał dyplomowanie i jest zatrudniony od kilku lat na umowę przez mianowanie. jak rozumiem ma kwalifikacje do nauczania tego przedmiotu (angielskiego).
- Od 01.02.2021 r. nauczycielowi zatrudnionemu na pełny etat powierzono dodatkowe godziny z wychowania do życia w rodzinie. Ma je prowadzić w klasie IV, VI, VII i VIII. po 19 godzin na każdą klasę. Są to godziny ponadwymiarowe, nauczyciel zaproponował, że w tygodniu zrealizuje 4 godziny. Jeśli etat nauczyciela wynosi 18/18, to czy godziny z wychowania do życia w rodzinie można zapisać jako 4/18?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe