Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel (mgr z przygotowaniem pedagogicznym), który ukończył dodatkowo kurs kwalifikacyjny z terapii pedagogicznej może prowadzić zajęcia rewalidacyjne w szkole z dzieckiem : 1.słabosłyszącym; 2.z afazją; 3.z zespołem Aspergera; 4. niedostosowanym społecznie. W opinii poradni Psychologiczno-pedagogicznej jest wpisane w zaleceniach miedzy innymi: zajęcia rewalidacyjne, zajęcia korekcyjno-wyrównawcze.
Zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 12 marca 2009r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.......(Dz.U. z 2013r. poz.1207) oraz rozporządzenia MEN z dnia z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach - nauczyciel z opisanymi w pytaniu kwalifikacjami może tylko prowadzić zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, które są jedną z form pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi w szkole.
Nauczyciel ten nie ma moim zdaniem kwalifikacji do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych z uczniem niepełnosprawnym posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ani zajęć resocjalizacyjnych z uczniem niedostosowanym społecznie. Zajęcia rewalidacyjne może prowadzić nauczyciel mający kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej, a zajęcia resocjalizacyjne - nauczyciel mający kwalifikacje z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej. Przypominam jednocześnie, że ostateczną decyzję o kwalifikacjach nauczyciela podejmuje zawsze dyrektor szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uprzejmie proszę o odpowiedź na pytanie, czy nauczyciel, który ukończył studia podyplomowe z terapii pedagogicznej z elementami rewalidacji, może być nauczycielem wspomagającym kształcenie dla dzieci z zespołem Aspergera lub niepełnosprawnością sprzężoną (niedosłuch i niedowidzenie/ niedowidzenie i niepełnosprawność ruchowa).
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W związku z wprowadzonymi od dnia 1 stycznia 2019 podwyżkami dla nauczycieli ustalono na podstawie Ponadzakładowego Układu Zbiorowego dla Pracowników Nie Będących Nauczycielami powinno nastąpić podwyższenie wynagrodzeń pracowników administracji i obsługi. Tak się stało, jednak główny księgowy odmówił tej podwyżki. I co w tej chwili mam zrobić?
- Po weryfikacji złożonego arkusza organizacyjnego placówki wyszło, iż jeden z nauczycieli nie ma kwalifikacji do zajmowanego stanowiska. Placówka jest prowadzona przez nowego dyrektora od 3 lat. Nauczyciel był zatrudniony za kadencji poprzedniego dyrektora i pracuje w placówce ponad 5 lat. Jak wytłumaczyć organowi nadzorującemu takie niedopatrzenie? Czy w związku z tym muszę rozwiązać umowę, która jest umową na czas nieokreślony (nauczyciel ma tylko 4 godziny). Czy mogę wystąpić z wnioskiem do Kuratora Oświaty na wyrażenie zgody na dalsze zatrudnienie i co w takim uzasadnieniu napisać?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka (stopień awansu - mianowany) w zatwierdzonym projekcie organizacyjnym na rok 2014/15, w związku z brakiem możliwości zapewnienia jej całego etatu w szkole macierzystej, miała zaplanowane podwyższenie pensum w wymiarze 27/19. Część godzin, w ramach tego podwyższonego pensum, miała realizować w szkole macierzystej, a pozostałe w innej szkole na terenie tej samej gminy, w wymiarze 13/25 (pół etatu pedagoga). W dniu 18.08.2014 r. nauczycielka dostarczyła zwolnienie lekarskie, które z uwagi na stwierdzoną ciążę, lekarz wypisał do dnia 16.09.2014 r. Czy w związku z brakiem możliwości podjęcia pracy w dniu 01.09.2014 r. należało anulować zapis w projekcie organizacyjnym szkoły o podwyższonym pensum i wypłacić nauczycielce wynagrodzenie tylko za godziny przewidziane do realizacji w szkole macierzystej, bez powierzania jej obowiązków pedagoga w innej szkole i uwzględniania wynagrodzenia za te godziny? Czy zapis w projekcie organizacyjnym jest obowiązujący przez cały okres przebywania nauczycielki na zwolnieniu lekarskim i powinna mieć wypłacane wynagrodzenie z uwzględnieniem podwyższonego pensum? Jakie przepisy regulują postępowanie dyrektora w opisanej sytuacji?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy pełnienie funkcji kuratora społecznego podczas urlopu może być powodem do odwołania z urlopu dla poratowania zdrowia?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe