Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Każdy rodzaj udzielanej pomocy uczniowi powinien być uzgadniany z rodzicami. Warunkiem uczestnictwa ucznia w zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych jest rozpoznanie takiej...

PORADA PRAWNA

05 stycznia 2016 Prawo oświatowe

Czy do prowadzenia zajęć w szkole dydaktyczno-wyrównawczych potrzebna jest pisemna zgoda rodzica?

Każdy rodzaj udzielanej pomocy uczniowi powinien być uzgadniany z rodzicami. Warunkiem uczestnictwa ucznia w zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych jest rozpoznanie takiej potrzeby u ucznia.Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole i placówce jest dobrowolne i nieodpłatne.W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz w formie m. in.: 1) klas terapeutycznych; 2) zajęć rozwijających uzdolnienia; 3) zajęć dydaktyczno-wyrównawczych; 4) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym. Po rozpoznaniu potrzeb ucznia nauczyciel, wychowawca grupy lub specjalista pracujący z uczniem zobowiązany jest do niezwłocznego udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w zakresie swoich kompetencji, informując o tym wychowawcę klasy lub inną osobę, wyznaczoną przez dyrektora szkoły do realizacji zadań związanych z organizacją i koordynowaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej.W przypadku, gdy uczeń ma trudności w nauce, w szczególności związane z nieopanowaniem podstawy programowej kształcenia ogólnego dla danego etapu edukacyjnego, szkoła ma obowiązek zorganizować dla tego ucznia zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, natomiast uczeń powinien na nie uczęszczać. Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole jest dobrowolne. Rodzice podejmują decyzję w sprawie udziału ich dziecka w zajęciach. Wychowawca klasy planując udzielanie uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej współpracuje z rodzicami ucznia.

Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT