Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ile uczniów musi być w klasie, aby mogła funkcjonować specjalna szkoła przysposabiająca do pracy, dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym? Jaki przepis to reguluje?
Na dzień dzisiejszy kwestię tę reguluje rozporządzenie MEN z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. Nr 61, poz. 624 z późn. zm.):
1. Liczba uczniów w oddziale szkoły specjalnej wynosi od 6 do 8.
2. W przypadku, gdy co najmniej u jednego ucznia w oddziale występują niepełnosprawności sprzężone, liczbę uczniów w oddziale można obniżyć o 2.
3. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą organu prowadzącego szkołę specjalną, liczba uczniów w oddziale może być niższa od liczby określonej wyżej.
W związku z reformą oświaty 23 stycznia 2017 ukazał się projekt rozporządzenia MEN w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli, w którym planowane jest odstąpienie od wskazywania minimalnej liczby uczniów w oddziale szkoły specjalnej (§ 6 ust. 2–4). W projektowanym rozporządzeniu wskazano także inne grupy dzieci i uczniów, które dotychczas nie były wymienione w przepisach rozporządzenia w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół. Proszę śledzić procedurę legislacyjną, gdyż lada moment w/w rozporządzenie może być podpisane przez minister edukacji, ale wejdzie w życie z dniem 1 września 2017r.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Kto w szkole publicznej prowadzonej przez stowarzyszenie decyduje o wydatkach i kto za nie ponosi odpowiedzialność- dyrektor szkoły, czy organ prowadzący- zarząd stowarzyszenia? Zaznaczam, iż szkoła nie posiada budżetu (ze względu na zmienność dotacji) stowarzyszenie opiera się na preliminarzu budżetowym.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację. Arkusze ocen w klasach 4-6sp mogą byc wypełnione pismem komputerowym. Co oznacza ten zapis? Czy to, że wdrukowujemy oceny w istniejący arkusz, czy może drukujemy dodatkową kartkę z ocenami i dopinamy do arkusza. Jeśli dopinamy do arkusza dodatkową kartę z ocenami, to czy musi byc na niej nr sygnatury obowiązującego druku? Regina Szafrańska-Dąbek
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dokumentacja akt w Zespole Szkolno-Przedszkolnym jest jakaś inna, niż np. w szkole podstawowej lub przedszkolu? Od stycznia jesteśmy ZSP i teraz będziemy porządkować archiwum. Nie wiem, jak się do tego zabrać.
- Nauczycielka języka polskiego jest na l4 z powodu zaawansowanej ciąży. Na ten czas przydzieliłem zastępstwa: bibliotekarka (wykształcenie wyższe, bibliotekoznawstwo) z dużym stażem pracy oraz pani zatrudniona na świetlicy (wykształcenie wyższe, filologia rosyjska i pedagogika opiekuńcza), też z dużym doświadczeniem, zgodziły się na zastępstwa i prowadzą zajęcia z polskiego w klasach 4 (a i b). Czy są prawne przeciwskazania takiego przydzielenia zastępstw? Nadmieniam, że obie panie w latach 90. uczyły języka polskiego, mają duże doświadczenie i prawidłowo wywiązują się ze swoich obowiązków.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry
Proszę o pomoc w zakresie poniższych pytań:
1. Czy w arkuszu ocen w miejscu "nazwa szkoły" wpisujemy nazwę szkoły i informację, że wchodzi w skład zespołu np. „Branżowa Szkoła I stopnia nr 3 w Zespole Szkół Technicznych w Płocku” czy wystarczy wspiąć nazwę szkoły i adres cyt.: „Branżowa Szkoła I stopnia nr 3, al. Jana Kilińskiego 4, 09-402 Płock” czy powinna być wpisana sama nazwa szkoły cyt.: „Branżowa Szkoła I stopnia nr 3”
2. Czy na Świadectwie promocyjnym/końcowym wpisujemy nazwę szkoły i informację, że wchodzi w skład zespołu np. „Branżowa Szkoła I stopnia nr 3 w Zespole Szkół Technicznych w Płocku”. Dodam, że szkoła nie ma nadanego imienia.
Pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe