Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o informację dotyczącą programów nauczania. Czy zgodnie z nową podstawą programową każdy nauczyciel ma obowiązek napisać własny program nauczania? Czy może wybrać "gotowca"? Co dalej?
Nowa podstawa programowa (oraz programy nauczania) dotyczy jedynie kl. I szkoły podstawowej oraz I gimnazjum – program może być wydawnictwa, których podręczniki mają uczniowie. Natomiast do pozostałych klas mają zastosowanie „stare” przepisy.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 8 czerwca 2009 r. w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników
§ 2. 1. Program wychowania przedszkolnego dopuszcza do użytku w danym przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej odpowiednio dyrektor przedszkola lub dyrektor szkoły podstawowej, na wniosek nauczyciela lub nauczycieli. W przypadku
innej formy wychowania przedszkolnego, program wychowania przedszkolnego dopuszcza odpowiednio dyrektor przedszkola lub dyrektor szkoły podstawowej,
który zatrudnia nauczyciela prowadzącego zajęcia w innej formie wychowania przedszkolnego, na wniosek tego nauczyciela.
2. Program nauczania dla zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego, zwany dalej „programem nauczania ogólnego”, program nauczania dla zawodu oraz program nauczania dla profilu kształcenia ogólnozawodowego, zwany dalej „programem nauczania dla profilu”, dopuszcza do użytku w danej szkole dyrektor szkoły, na wniosek nauczyciela lub nauczycieli.
3. Nauczyciel może zaproponować program wychowania przedszkolnego, program nauczania ogólnego, program nauczania dla zawodu albo program nauczania dla profilu opracowany samodzielnie lub we współpracy z innymi nauczycielami. Nauczyciel może również zaproponować program opracowany przez innego autora (autorów) lub program opracowany przez innego autora (autorów) wraz z dokonanymi zmianami.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jesteśmy przedszkolem z oddziałami integracyjnymi. 6 oddziałów integracyjnych i jeden z dziećmi zdrowymi. Mamy bardzo dużo chętnych w rekrutacji na nowy rok - 2,5 osoby na miejsce. Bardzo by nam pomogło, gdybyśmy zakwalifikowali dziecko z niepełnosprawnością ruchową i umieścili je w 25 osobowym oddziale dzieci zdrowych /rodzice nie mają nic przeciwko temu/ - ewentualnie w 20 osobowym integracyjnym, ale też jako zdrowe, czyli oprócz niego 5 niepełnosprawnych. Czy to możliwe, czy nie omijamy jakichś przepisów i czy nadal należałaby się nam dotacja jak za dziecko niepełnosprawne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podstawę prawną dotyczącą wielodzietności rodziny kandydata, który składa dokumenty o przyjęcie do Bursy. Wiem, że rodzina wielodzietna to taka, która wychowuje troje lub więcej dzieci. Pytanie czy pod pojęciem dziecko należy rozumieć także pełnoletnie rodzeństwo kandydata, jeżeli pozostaje na utrzymaniu rodziców, jeśli tak, to do którego roku życia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dodatek motywacyjny dla nauczycieli musi być wypłacany obligatoryjnie każdemu nauczycielowi miesięcznie? Bardzo proszę o uzasadnienie odpowiedzi.
- Czy opinie o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka i orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydawane przez niepubliczną Poradnie Psychologiczno - Pedagogiczną są honorowane przez placówki publiczne? - Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące odroczenia dziecka od obowiązku szkolnego.Dziecko miało opinię, w której jest zalecenie, by odroczyć dziecko na rok, rodzice wyrazili zgodę. Dziecko uczęszczało do oddziału ,,O" przedszkola niepublicznego w zespole szkół, którego jestem dyrektorem. Czy decyzję o odroczeniu musi podjąć dyrektor szkoły obwodowej publicznej? Czy może takie samo prawo ma dyrektor szkoły podstawowej niepublicznej, do której miało dziecko uczęszczać (a dyrektor szkoły obwodowej otrzymuje tylko informację)? Czy jest to zgodne z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe