Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem dyrektorem małej prywatnej szkoły (LO). W klasie pierwszej jest tylko dwoje uczniów. Niestety oboje chorują i bardzo często są nieobecni w szkole. W przypadku kiedy nie ma obu uczniów, co należy wpisać do dziennika lekcyjnego: temat lekcji czy informacje, że lekcja się nie odbyła z powodu nieobecności uczniów? W jaki sposób rozpisywać tematy, aby była zrealizowana odpowiednia liczba godzin? Nadmieniam, że nauczyciele są w szkole w gotowości do pracy.
Do dziennika lekcyjnego i innej dokumentacji szkolnej należy wpisać zawsze stan faktyczny, w tym przypadku: „Lekcja się nie odbyła z powodu…” nauczyciele składają podpisy w miejscach do tego przeznaczonych, co potwierdza ich gotowość do pracy.
Rozwiązaniem w tej sytuacji jest zredagowanie dydaktycznego planu lekcji z wyliczeniem ilości godzin w korelacji z programami nauczania poszczególnych przedmiotów. Do zadań dyrektora należy monitorowanie realizacji godzin, podstawy programowej, programów zgodnie z rozporządzeniem o ramowych planach oraz podstawie programowej.
W przypadku, gdy dyrektor kontrolując w odpowiednim czasie, potrafi przewidzieć ilość brakujących godzin do ich pełnej realizacji, powinien zaplanować dodatkowe zajęcia (m. in. wycieczki dydaktyczne, konkursy, wycieczki turystyczno-krajoznawcze). Bowiem realizacja podstawy programowej odbywa się nie tylko w klasie przez 45 min., ale także w innych formach różnorodnych zajęć, o czym pisaliśmy wielokrotnie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do klasy I szkoły podstawowej ogólnodostępnej będzie uczęszczało dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na autyzm. Czy dyrektor powinien zatrudnić dodatkowe osoby do pracy z dzieckiem np. pomoc, asystenta nauczyciela, nauczyciela wspomagającego? Jakie kwalifikacje powinny mieć te osoby? Czy zajęcia rewalidacyjne dla takiego ucznia może prowadzić nauczyciel, który ma skończoną oligofrenopedagogikę czy powinien mieć jeszcze inne kwalifikacje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co należy wpisać w projekcie oceny pracy w pkt 7 (data dokonania oceny pracy nauczyciela), jeżeli nauczyciel miał tylko ocenę dorobku zawodowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel na terenie szkoły ma 19 godzin zajęć wg planu (2,7,1,5,4). Jakie przepisy regulują ułożenie planu lekcji dla nauczyciela i czy obowiązuje przepracowanie każdego dnia etatowego pensum 3,6?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy zatwierdzania i realizacji programu indywidualnego dla uczennicy szczególnie uzdolnionej w kl.1 LO. Uczennica chce uczyć się j, francuskiego, ale grupa językowa, do której została zapisana realizuje program na poziomie podstawowym. Uczennica zrezygnowała z uczęszczania do tej grupy, ale złożyła podanie o program indywidualny. Czy uczennica musi być zapisana do grupy? Czy można ją klasyfikować poza grupa za pomocą egzaminu klasyfikacyjnego i w oparciu o wyniki tegoż wydać zezwolenie na realizację programu, a byćmoże w drugiej klasie toku indywidualnego. Jak dokumentować przebieg nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic nie chce ubezpieczyć dziecko w szkole, czy można dziecko zabrać na wycieczkę szkolną bez ubezpieczenia? Czy szkoła może zażądać indywidualnego ubezpieczenia i podania nr polisy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe