Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam. Kto może uczyć przedmiotu "technika" w szkole podstawowej? Mam pewne wątpliwości. Czy może być to absolwent ASP z pp.?
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli określa, że:
Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkołach podstawowych posiada osoba, która ukończyła:
1) studia magisterskie na kierunku (specjalności) zgodnym z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) studia magisterskie na kierunku, którego zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmuje treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
3) studia magisterskie na kierunku (specjalności) innym niż wymieniony w pkt 1 i 2 i studia podyplomowe w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
4) studia pierwszego stopnia na kierunku (specjalności) zgodnym z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
5) studia pierwszego stopnia na kierunku, którego zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmuje treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
6) studia wyższe na kierunku (specjalności) innym niż wymieniony w lit. a i b, a ponadto ukończyła studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
7) zakład kształcenia nauczycieli w specjalności odpowiadającej nauczanemu przedmiotowi lub prowadzonym zajęciom, lub
8) zakład kształcenia nauczycieli w specjalności innej niż wymieniona w pkt 7, a ponadto ukończyła kurs kwalifikacyjny w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć.
Jedynie wyżej wymienione rodzaje wykształcenia dają nauczycielowi kwalifikacje do nauczania danego przedmiotu. Nie wiem jaki kierunek ukończył nauczyciel na ASP. Jego zakres określony w standardzie kształcenia w grupie treści podstawowych i kierunkowych musiałby obejmować treści przedmiotu technika.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel zatrudniony na pełny etat pełni również funkcję radnego. Otrzymaliśmy informację, że prawdopodobnie w/w nauczyciel skorzysta z urlopu dla poratowania zdrowia. W przypadku zatrudnienia jako nauczyciel nie mamy wątpliwości, że ma prawo do takiego urlopu. Czy przebywając na urlopie dla poratowania zdrowia nauczyciel będzie mógł pełnić funkcję radnego (uczestniczyć w sesjach) i brać udział w pracach zarządu powiatu jako jego członek ?
- Jakie kwalifikacje powinien posiadać nauczyciel prowadzący w szkole ponadgimnazjalnej rewalidację? Według sugestii organu prowadzącego powinien to być tylko specjalista, czyli np. surdopedagog, tyflopedagog, logopeda. W przepisach prawnych dotyczących wymaganych kwalifikacji nie ma podane, jakie kwalifikacje konkretnie ma mieć nauczyciel prowadzący rewalidację. W rozporządzeniu z 2013 r. mówi się, że pomoc psychologiczno-pedagogiczną udzielają nauczyciele i specjaliści. Mam problem, czy nauczyciel który ukończy studia podyplomowe w wymiarze 350 godzin "Rewalidacja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi" spełni wymogi odnośnie posiadanych kwalifikacji?
- Jesteśmy szkołą feryjną prowadzoną przez stowarzyszenie. Chcemy opracować informację o warunkach zatrudnienia dla nowych nauczycieli, którzy będą przyjęci od września.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zatrudniona na umowę o pracę na czas nieokreślony w wymiarze 13/18 w 2014 r. uzyskała stopień nauczyciela mianowanego. W tym roku tj. od 1.09.2016 r. jej wymiar godzin ulegnie zmianie na pełny etat. Czy w związku z tym mogę potwierdzić na piśmie przekształcenie stosunku pracy na podstawie umowy o pracę w stosunek pracy na podstawie mianowania?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel przebywał na zwolnieniu lekarskim od dnia 23.09.2015r do 06.03.2016r. Ubiega się o zasiłek rehabilitacyjny. Jak potraktować jego nieobecność w pracy do momentu otrzymania przez pracodawcę decyzji z ZUS?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe