Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W przedszkolu realizowane są zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci, które posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy jest określona tygodniowa liczba godzin zajęć, które należy realizować? Czy liczba godzin zajęć może być modyfikowana ze względu na wiek dziecka (dziecko 3-letnie)?
Na podstawie § 6 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1280) w przedszkolu pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana m.in. w formie zajęć specjalistycznych, w tym korekcyjno-kompensacyjnych. Przepisy nie określają wymiaru godzin tych zajęć, w tym w szczególności nie uzależniają go od wieku uczniów; liczba godzin powinna więc wynikać z potrzeb poszczególnych dzieci. Dodatkowo zgodnie z § 20 ust. 6 ww. rozporządzenia wymiar godzin poszczególnych form udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej dyrektor ustala, biorąc pod uwagę określoną w arkuszu organizacji przedszkola liczbę godzin zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz innych zajęć wspomagających proces kształcenia lub liczbę godzin zajęć prowadzonych przez nauczycieli; jest więc ona uzależniona od tego, ile godzin zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznej finansuje organ prowadzący.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Co należy rozumieć przez inne świadczenia pracownicze w przypadku urlopu dla poratowania zdrowia dla dyrektora szkoły? (KN art.73 ust.5)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy gmina może żądać zwrotu dotacji, która jak twierdzi jostaała wypłacona w nadmiernej wysokości, ponieważ korzystają ze stawki sąsiedniej gminy, a ta dokonała przeliczenia za zeszły rok i wyszło im że koszty były mniejsze. Jak to się ma do ustalania wysokości dotacji dla placówek niepublicznych na podstawie wydatków bieżących przedszkoli publicznych zaplanowanych w budżecie??? Przecież te pieniądze zostały wydane zgodnie z przeznaczeniem, rozliczone do 15 stycznia. UoSO mówi tylko o wydatkach bieżących zaplanowanych w budżecie i trudno mówić tu o dokonaniu zmiany stawki po rozliczeniu realizacji budżetu. Czy w związku z powyższym gmina ma prawo do zwrotu??
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w trakcie zwolnienia lekarskiego można "wręczyć" nauczycielowi ograniczenie etatu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób rada gminy ma stwierdzić przekształcenie 6-letniej szkoły podstawowej w zespole szkolno - przedszkolnym w 8-letnią szkołę podstawową? Taka uchwała ma być aktem założycielskim, ale czego - szkoły podstawowej czy zespołu? Statut nadajemy szkole podstawowej czy zespołowi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w jakimś rozporządzeniu zapisany jest termin, do którego w szkołach podstawowych mogą funkcjonować oddziały przedszkolne bez dostosowania ich lokalu pod wymagania przedszkola?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe