Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń szkoły będący absolwentem gimnazjum nie zdaje egzaminów poprawkowych i w konsekwencji nie otrzymuje promocji do klasy następnej. Uczniowie z klasy programowo niższej nie są już jednak absolwentami gimnazjum, lecz szkoły podstawowej. Jaka jest procedura w takiej sytuacji? Czy uczeń może kontynuować naukę w takiej klasie?
Zakładając, że chodzi o szkołę dla młodzieży, przepisy ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2020 r., poz. 1327 oraz ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 ze zm. nie stanowią, że w takiej sytuacji uczeń nie ma prawa powtarzać klasy lub kontynuować nauki w szkole. Zgodnie z ogólną zasadą, wynikającą z art. 44m ust. 5 UOSO, uczeń, który nie zdał egzaminu poprawkowego, nie otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej i powtarza klasę. Skoro w szkole nie funkcjonuje klasa na podbudowie gimnazjum, uczeń będzie powtarzał ją w klasie z absolwentami szkoły podstawowej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób należy przeprowadzić ewaluację, sprawdzenie realizacji koncepcji pracy?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Po kontroli kuratoryjnej otrzymałam zalecenia pokontrolne. Będę informować kuratorium o wykonaniu tych zaleceń. Czy mam też o sposobie wykonania zaleceń powiadomić organ prowadzący? Dyrektor gimnazjum.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzę niepubliczne przedszkole. Pani wizytator z kuratorium zarzuciła podczas kontroli, że mgr fizjoterapii nieposiadający uprawnień pedagogicznych nie może prowadzić zajęć rewalidacyjnych w zakresie rehabilitacji ruchowej wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, motywując to tym, iż zajęcia rewalidacyjne może prowadzić tylko nauczyciel. Czy słusznie? Jeśli może prowadzić takie zajęcia, proszę o podstawę prawną.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i rozwijające dla uczniów współfinansowane ze środków Unii Europejskiej można traktować jako formę udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie w dokumentach powinny być zapisy świadczące o wspólnym planowaniu przez nauczycieli procesów edukacyjnych?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe