Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i rozwijające dla uczniów współfinansowane ze środków Unii Europejskiej można traktować jako formę udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
TAK, o ile spełniają wymagania opisane w rozporządzeniu MEN z 9 sierpnia 2017r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz.1591), to znaczy:
1. Udział dzieci w zajęciach stanowiących formę pomocy p-p jest dobrowolny - § 3
2. W przypadku zajęć dydaktyczno-wyrównawczych – są one organizowane dla uczniów mających trudności w nauce, czyli w spełnianiu wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego (dotyczą więc nauczanych przedmiotów i są prowadzone przez nauczycieli, którzy ten przedmiot realizują), a liczba uczestników tych zajęć nie przekracza 8 osób - § 15
3. W przypadku zajęć rozwijających:
- Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne – są one organizowane dla uczniów przejawiających trudności w funkcjonowaniu społecznym, a liczba uczestników zajęć nie przekracza 10 osób, chyba że zwiększenie tej liczby uzasadnione jest potrzebami uczniów. Zajęcia te prowadzą specjaliści szkolni: psycholog, pedagog lub socjoterapeutka - § 10
- Zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się – są organizowane w celu podnoszenia efektywności uczenia się. Tutaj nie ma limitu liczby uczestników - § 14
- Zajęcia rozwijające uzdolnienia uczniów – są organizowane tylko dla uczniów szczególnie uzdolnionych, a liczba uczestników nie przekracza 4 osób.
Dodatkowo:
- Nauczyciele i specjaliści prowadzący w/w zajęcia muszą dokumentować swoją pracę w Dziennikach zajęć innych.
- Jeśli wśród uczestników w/w zajęć jest uczeń niepełnosprawny posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia – to powinno być to ujęte w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym opracowanym dla tego ucznia przez ZESPÓŁ.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel musi odrobić godzinę "karcianą", która się nie odbyła z powodu wycieczki klasowej?
- Czy branżowa szkoła I stopnia, która ma uczniów tylko o statusie młodocianego pracownika wystawia także skierowania do medycyny pracy na etapie rekrutacji? Czy leży to tylko i wyłącznie po stronie pracodawcy gdzie młodociany pracownik będzie miał praktyczną naukę zawodu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w trzyletnim cyklu edukacyjnym gimnazjum klasa może mieć więcej niż 96 godzin zajęć edukacyjnych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Zatrudnienie wsparcia dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w kl. IV – w jakim wymiarze? Czy można zatrudnić nauczyciela na czas określony, np. na czas obowiązującego orzeczenie o kształceniu specjalnym (autyzm)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel pracujący w kilku szkołach na takim samym lub podobnym stanowisku musi mieć wydane orzeczenie lekarskie i badania do celów sanitarno -epidemiologicznych do każdej szkoły oddzielnie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe