Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jaki sposób należy przeprowadzić ewaluację, sprawdzenie realizacji koncepcji pracy?
Aby przeprowadzić ewaluację w szkoły należy przede wszystkim:
1) sporządzić projekt ewaluacji,
2) wyznaczyć zespół odpowiedzialny za :
a. przygotowanie narzędzi do przeprowadzenia ewaluacji (projekt, ew. ankiety, arkusze monitoringu lub/i wywiadu, przeglądu wybranej dokumentacji),
b. przeprowadzenie ewaluacji wg projektu,
c. sporządzenie analizy zebranych informacji,
d. podsumowanie wyników,
e. zredagowanie wniosków.
Należy odpowiedzieć na pytanie, czy szkoła realizuje podstawowe wymagania stawiane jej w rozporządzeniu:
1) szkoła działa zgodnie z przyjętą przez radę pedagogiczną własną koncepcją pracy,
2) koncepcja uwzględnia:
a. potrzeby rozwojowe uczniów,
b. specyfikę pracy szkoły oraz
c. zidentyfikowane oczekiwania środowiska lokalnego.
3) Koncepcja pracy szkoły jest znana uczniom i rodzicom oraz
4) Koncepcja pracy szkoły jest przez nich akceptowana.
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6.08. 2015 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12.08. 2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy konieczne jest zaopiniowanie arkusza organizacji przedszkola przez zakładowe organizacje społeczne skoro w przedszkolu nie ma żadnego przedstawiciela związków zawodowych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu nauczyciel wspomagający(pełny etat 20 h) dla dwojga dzieci z orzeczeniem (w jednej grupie).Nauczyciel pracuje 4 godziny dziennie. Jak wygląda sprawa opieki nad dziećmi powyżej czasu pracy n-la wspomagającego. Dodam że jedno z dzieci jest bardzo agresywne, dlatego dzieci z grupy bardzo się boją. Sprawa jest podobna w wielu przedszkolach. jak rozwiązać problem. Dziękuję
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W szkole ogólnodostępnej prowadzone są indywidualne zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu głębokim. Uczeń ma inne niepełnosprawności fizyczne, m.in. nie porusza się samodzielnie. Nauczyciel otrzymuje 2 dodatki: za warunki pracy uciążliwe i trudne. Czy nauczyciel ma obowiązek karmić ucznia, przebierać, zmieniać odzież na czystą, itp?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy należy przeprowadzać egzaminy klasyfikacyjne po I semestrze, mimo,iż ten przedmiot będzie jeszcze kontynuowany w II semestrze?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły ma obowiązek gromadzić opracowane dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb uczniów posiadających orzeczenia z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe