Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor szkoły ma obowiązek gromadzić opracowane dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb uczniów posiadających orzeczenia z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej?
Na podstawie art. 127 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. uczniowi objętemu kształceniem specjalnym dostosowuje się odpowiednio program wychowania przedszkolnego i program nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia. Dostosowanie następuje na podstawie opracowanego dla ucznia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego uwzględniającego zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Również § 6 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 stanowi, że IPET określa zakres i sposób dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, w szczególności przez zastosowanie odpowiednich metod i form pracy z uczniem. Z kolei IPET jest przechowywany w indywidualnej teczce ucznia - § 19 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, Dz.U. z 2017 r., poz. 1646.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w szkole powinnam jako dyrektor wyznaczyć koordynatora do spraw bezpieczeństwa, jakie przepisy to regulują?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie informacji na temat przeprowadzenia zebrania Rady pedagogicznej w związku z zakończeniem ewaluacji. Obecni będą ewaluatorzy oraz przedstawiciel organu prowadzącego.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Co należy wpisywać w dzienniku lekcyjnym w sytuacji gdy uczniowie przebywają na świetlicy podczas nieobecności nauczyciela: czy zajęcia świetlicowe, czy zajęcia opiekuńczo -wychowawcze?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób traktować ucznia, który jest naszym uczniem, ale przebywa w szpitalu i tam realizuje nauczanie? Pobyt w szpitalu ma trwać cały rok. Jak zaznaczać frekwencję i prowadzić dokumentację tego ucznia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy dla zespołu szkolno-przedszkolnego plan nadzoru pedagogicznego powinien być jeden, czy osobno dla szkoły osobno dla przedszkola?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe