Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń otrzymał orzeczenie o potrzebie lształcenia specjalnego oraz opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. Rodzice zwrócili się do dyrektora o organizację zajęć rewalidacyjnych oraz zajęć w ramach wczesnego wspomagania.Czy dyrektor może zorganizować takie zajęcia oczywiscie w porozumieniu z organem prowadzącym jeżeli w orzeczeniu jest wskazana inna pacówka - inne przedszkole?
Dyrektor może zorganizować obydwa rodzaje zajęć w porozumieniu z organem prowadzącym, jeśli kierowana przez niego jednostka oświatowa posiada wykwalifikowaną kadrę, która może zrealizować zalecenia z orzeczenia i opinii poradni, czyli gdy możliwe jest utworzenie w danej placówce zespołu, który opracuje i będzie realizował IPET oraz zespołu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, a także gdy placówka posiada odpowiednie warunki lokalowe (i sprzęt) do prowadzenia zajęć z zakresu kształcenia specjalnego i WWRD oraz jest w stanie najpełniej zrealizować zalecenia poradni – art. 127 ust. 1 i ust. 5 – 6, ust. 8 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm., § 6 ust. 3 – 4 i 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578, § 2 – 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, Dz.U. z 2017 r., poz. 1635.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy sekretarz szkoły może podpisać odpis arkusz ocen stwierdzając, że jest kopią oryginału?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Oddziały przygotowawcze. W naszej szkole utworzone są oddziały przygotowawcze dla uczniów przybywających z zagranicy, słabo znających lub nieznających języka polskiego. Celem wprowadzenia tej formy organizacyjnej miało być wspomaganie efektywności kształcenia osób, które uczyły się w szkołach funkcjonujących w zagranicznych systemach oświaty. I w codziennej praktyce jest to zwyczajnie fikcja. Nauka w oddziałach przygotowawczych przebiega według realizowanych w szkole programów nauczania, czyli podstawy programowej obowiązującej wszystkich uczniów. Jednym słowem, klasy powitalne nie zostały pomyślane jako klasy „zerowe”, w których uczniowie będą przygotowywani do życia w Polsce i intensywnie nauczani języka polskiego, ale jako klasy, w których będą szli tokiem nauczania analogicznym do realizowanego w klasach „regularnych”. Nie jest to możliwe wśród uczniów w różnym wieku, mających różną znajomość języka polskiego, różną wiedzę na temat życia w Polsce, różne doświadczenia edukacyjne. Zapis pozwalający dostosować metody nauczania i formy ich realizacji do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych nie daje wystarczających możliwości organizacji procesu nauczania. Czy zatem możemy traktować te oddziały przygotowawcze jako klasy „zerowe”, ze specjalnie utworzoną na te potrzeby podstawą programową? Czy jedynym rozwiązaniem w polskim oddziale przygotowawczym jest zakończenie nauki w danym roku szkolnym brakiem promocji do klasy następnej? Bo jak można oczekiwać, żeby dziecko bez znajomości języka polskiego w kilka miesięcy zaliczyło pozytywnie np. fizykę w obcym dla siebie języku? Stąd moje pytanie, czy jest jakakolwiek możliwość, aby oddziały powitalne nie musiały kończyć się tradycyjnym świadectwem i często zwyczajnie brakiem promocji? Kto z nas by się uczył obcego języka, będąc ciągle ocenianym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy liczy się do średniej ocen ocena z dodatkowego języka, jakim jest w mojej szkole język angielski?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rok szkolny 2023/24 w przedszkolu zaczyna sie 1 czy 4 września?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rada Gminy jak dotąd nie ustaliła pensum logopedy, ile więc mam wpisać w arkuszu organizacyjnym - 18 czy 20?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe