Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Osoba ubiega się o pracę na stanowisku nauczyciela w technikum w zakresie nauczania przedmiotów zawodowych w zawodzie technik ekonomista. Ukończyła jednolite studia magisterskie z zakresu prawa oraz posiada kwalifikacje pedagogiczne. Pragnie uzupełnić swoje kwalifikacje o studia podyplomowe w zakresie nauczania przedmiotów zawodowych w zawodzie technik ekonomista. Jaki powinien być godzinowy wymiar takich studiów?
Kwalifikacje do nauczania w teoretycznych przedmiotów zawodowych w technikum zgodnie z § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017 r. poz. 1575) posiada m.in. osoba, która ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku (specjalności) innym niż wymieniony w pkt 1 i 2, i studia podyplomowe w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Wynika z tego, że osoba posiadająca wyższe wykształcenie prawnicze i przygotowanie pedagogiczne powinna uzupełnić swoje kwalifikacje poprzez uzyskanie świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z nauczanie przedmiotów zawodowych w ramach obszaru administracyjno-usługowego w wymiarze wskazanym w standardach kształcenia wskazanych w rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, a dokładnie w załączniku nr 1 do tego rozporządzenia (Dz.U. z 2019 r. poz. 1450). Najprościej będzie znaleźć ofertę studiów podyplomowych i porównać ilość godzin i rodzaj zajęć z tymi, o których mówi standard kształcenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel w chwili obecnej (od połowy marca do 8 czerwca) przebywa na zwolnieniu lekarskim. Lekarz prowadzący zaleca dłuższe leczenie, nauczyciel rozważa więc skorzystanie z urlopu dla poratowania zdrowia. Nauczyciel w dniu 01.09.2007 r. został zatrudniony na 9/18 etatu na czas nieokreślony w szkole podstawowej, z dniem 01.09.2019 r. został przeniesiony do nowej szkoły podstawowej (ze względu na przekształcenie szkół w naszej miejscowości). W roku szkolnym 2021/2022, od 1 września otrzymał zatrudnienie w wymiarze 15/19 etatu, kilka dni później, w związku z zastępowaniem nieobecnego nauczyciela, zwiększono etat do pełnego wymiaru (20/20 etatu). Od 1 lipca przywrócone zostanie 15/19 etatu. Czy temu nauczycielowi przysługuje prawo do urlopu dla poratowania zdrowia? Z jaką datą mógłby skorzystać z urlopu dla poratowania zdrowia? Czy w czerwcu będąc zatrudnionym w pełnym wymiarze (z korzyścią dla nauczyciela), czy pod koniec sierpnia mając 15/19 etatu lub w dniu 01.09.2022 r. mając zaplanowane 10/19 etatu (z korzyścią dla szkoły i gminy)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy liczy się do średniej ocen ocena z dodatkowego języka, jakim jest w mojej szkole język angielski?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci zagrożonych niedostosowaniem społecznym wydane przez Poradnię Psychologiczną-Pedagogiczną, ale jednocześnie nie posiadający innego orzeczenia o niepełnosprawności powinien otrzymać legitymację szkolną na zasadach ogólnych czy legitymację z symbolem ucznia niepełnosprawnego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic dziecka dostarczył do przedszkola niepublicznego opinię z poradni psychologiczno-pedagogicznej. W opinii wskazane jest objęcie dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną na terenie przedszkola w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, zajęć integracji sensorycznej oraz zajęć z logopedii. Zaznaczam, że nie jest to opinia o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka. Jak prawidłowo realizować tę opinię, jeżeli przedszkole nie ma zatrudnionego logopedy i specjalisty z integracji sensorycznej? Czy realizacja zajęć korekcyjno-kompensacyjnych przez pedagoga i psychologa będzie wystarczająca? Ile godzin miesięcznie należy realizować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzic dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (szkoła podstawowa) może złożyć rezygnację z zajęć rewalidacyjnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe