Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń klasy I rozpoczął naukę w gimnazjum w oddziale specjalnym mając orzeczenie o upośledzeniu umysłowym w stopniu lekkim. Po I semestrze w kolejnym orzeczeniu stwierdzono upośledzenie w stopniu umiarkowanym. Czy uczniowi temu należy założyć nowy arkusz ucznia dostosowany do stopnia upośledzenia?
W opisanym przypadku uczeń realizuje obecnie podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym zgodnie z Załącznikiem Nr 3 do rozporządzenia MEN z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (z późniejszymi zmianami). Dlatego należy założyć dla niego nowy arkusz ocen. Zgodnie z wzorami dokumentów będzie to: Arkusz Ocen dla Uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym uczęszczających do Gimnazjum MEN-I/40a/2 lub MEN-I/40b/2 – jeśli wypełniany jest komputerowo – zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 28 maja 2010r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (z późniejszymi zmianami).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uprzejmie proszę o podanie przykładowej oceny pracy nauczyciela religii
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o jasną interpretację zapisu mimo podjęcia już przez Państwa wielu prób interpretacji a polegającego na zacytowaniu najnowszego rozporządzenia o wycieczkach z 25 maja 2018r dotyczącego innego pracownika niepedagogicznego szkoły jako opiekuna wyznaczonego przez Dyrektora w zależności od celu i prog. wycieczki. Co to znaczy? "osoba niebędąca pracownikiem pedagogicznym szkoły". Czy to p.Sekretarka, p.sprzątaczka czy też rodzic, który nie jest pracownikiem pedagogicznym szkoły? Uff jak to interpretować?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o przykład prawidłowo sformułowanej koncepcji pracy SOSW, jak powinna być skonstruowana zgodnie z nowymi regulacjami prawnymi?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zatrudniona jako polonista i bibliotekarka szkolna realizowała godz, pracy w bibliotece jako 45-minutowe. W podziale godz. były przemieszane te i te. w trakcie kontroli dyrektor zwrócił się z poleceniem odpracowania brakujących godzin zaległych od września, do listopada. nauczyciel odmówił, uzasadniając że tak było w podziale godzin. Czy słusznie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu niepublicznym piszemy plany miesięczne. Wiem, że wpisy w dzienniku muszą być identyczne jak w planach czy zatem jeśli dodatkowo z dnia na dzień wymyślę np. nową opowieść czy pracę plastyczną można dodatkowo wpisać w dziennik czy trzeba koniecznie mieć pokrycie w zeszycie planów miesięcznych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe