Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zgodnie z Rozporządzeniem MEN z 2011 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola i publicznych szkół liczebność dzieci w grupie w przedszkolu integracyjnym powinna wynosić do 20 osób, w tym do 5 dzieci z niepełnosprawnością. Czy w przedszkolu integracyjnym niepublicznym może być tak, że grupa liczy 25 dzieci, w tym na 5 zdrowych może przypadać jedno z orzeczeniem? Czy taki zapis w statucie jest prawidłowy? Czy jeśli do przedszkola nie zgłosiły się dzieci z orzeczeniami, to i tak liczebność grupy powinna być 20 czy może być 25 (zakładając,że odpowiedź na wcześniejsze pytanie brzmi, że dopuszcza się max 20)? Jeżeli w grupie jest 25 dzieci, w tym jedno dziecko z autyzmem i oprócz nauczyciela wychowawcy jest również zatrudniony przez 8 godz. dziennie nauczyciel wspomagający, to jest to stan prawidłowy/dopuszczalny?
Rozporządzenie MEN z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, Dz. U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624 z późn. zm. nie ma zastosowania do tych przedszkoli niepublicznych, które przyjmują uczniów innych, niż skierowani przez gminę, dla których nie ma miejsc w samorządowych przedszkolach (a contrario art. 90 ust. 1b pkt 4 w zw. z art. 60 ust. 2 i art. 71b ust. 7 pkt 2 UoSO, umieszczonymi w rozdziale dotyczącym placówek publicznych). Przedszkole niepubliczne, które nie spełnia wymogów z art. 90 ust. 1b UoSO samo określa w swoim statucie organizację, w tym liczebność oddziałów integracyjnych (art. 84 ust. 2 pkt 4 UoSO), która może wynosić 25 uczniów, jeśli placówka jest w stanie zapewnić im bezpieczne higieniczne warunki nauki. Zgodnie z art. 3 pkt 2a UoSO oddział bez uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego nie jest oddziałem integracyjnym.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy można wypełniać arkusze ocen elektronicznie, jeśli były wypełniane ręcznie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jestem "świeżo" powołanym dyrektorem i mam pytanie, jakie treści ma zawierać załącznik do uchwały w sprawie wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej szkoła ogólnodostępna powinna zapewnić dla dziecka z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym, które od września realizować będzie obowiązkowe przygotowanie przedszkolne? Czy pomoc psychologiczna może być udzielana w czasie obowiązkowych godzin przeznaczonych na realizację podstawy programowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy możliwe jest ,aby uczeń w Gimnazjum będąc w grupie językowej III.1 poziom rozszerzony przeszedł do grupy niższej III.1 poziom podstawowy?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak rozdzielić godziny Wychowania do życia w rodzinie w klasach IV, V, VI, VII? Czy kwestie godzin reguluje nowe rozporządzenie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe