Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o podanie podstawy prawnej odroczenia od 1.09.2017 r. obowiązku szkolnego ucznia - na wniosek rodziców + opinia PPP oraz podstawy prawnej odroczenia dziecka posiadającego orzeczenie o niepełnosprawności + wniosek rodziców?
Od 1 września 2017r. obowiązują zasady odraczania od obowiązku szkolnego na mocy art. 32 ust 4-6 oraz art. 38 Ustawy z 14 grudnia 2016r. Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r poz, 59). Są one identyczne, jak te obowiązujące aktualnie do 31 sierpnia br. na mocy Ustawy o systemie oświaty (art. 16 ust. 3–4b, art. 16a) , czyli:
- Dyrektor publicznej szkoły podstawowej, w obwodzie której dziecko mieszka, na wniosek rodziców, odracza rozpoczęcie spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego o jeden rok szkolny. Wniosek składa się w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 7 lat, nie później niż do 31 sierpnia. Do wniosku dołącza się opinię, z której wynika potrzeba odroczenia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego w danym roku szkolnym, wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną albo niepubliczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną (założoną zgodnie z art. 82 ustawy o systemie oświaty/art. 168 ustawy Prawo oświatowe) oraz zatrudniającą pracowników posiadających kwalifikacje określone dla pracowników publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych.
- Dziecko z niepełnosprawnością, posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego odroczone, czyli objęte nadal wychowaniem przedszkolnym w wieku powyżej 7 lat, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko to kończy 9 lat. dyrektor publicznej szkoły podstawowej, w obwodzie której dziecko mieszka, na wniosek rodziców, odracza rozpoczęcie spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego w danym roku szkolnym. Wniosek składa się w roku kalendarzowym (nie później niż do 31 sierpnia), w którym dziecko kończy 7 lat, można go także złożyć ponownie w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 8 lat. Do wniosku dołącza się orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz opinię, z której wynika potrzeba odroczenia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego w danym roku szkolnym, wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną albo niepubliczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Która lista lektur obwiązuje w klasie 6 w bieżącym roku szkolnym - już nowa, czy jeszcze zgodna ze starą podstawą programową ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jestem nauczycielką dyplomowaną z 35 letnim stażem pracy ocenianej przez dyrektora bardzo dobrze. Pracuję z dziećmi z klas 1-3. Niestety za sprawą jednego rodzica jestem u kresu wytrzymałości psychicznej. Rodzic demonstruje ogólne niezadowolenie z mojej pracy i podważa moje kompetencje. Prawie codziennie żąda rozmowy-wyjaśniania i tłumaczenia przebiegu i efektów zajęć. Ciągle krytykuje i kwestionuje wszelkie moje działania, podważa kompetencje, poucza, oskarża, rozkazuje. Wysuwa nierealne żądania i roszczenia. Poucza jak prowadzić zajęcia, jak realizować materiał nauczania, narzuca swoje pomysły i rady jak uczyć, jakich metod używać, jak odpytywać, kiedy i w jakiej formie udzielać informacji o postępach w nauce, itp. Dyktuje z kim ma siedzieć córka i ile czasu poświęcać jej córce i „bezwzględnie” żąda, aby potrzeby córki były na pierwszym miejscu.. Doszło do tego, że boję się każdego kolejnego dnia. Stałam się nerwowa i roztrzęsiona. Takie dokuczliwe postępowanie odbieram jako nękanie, które dezorganizuje mi pracę odbiera zdrowie i naraża moje dobre imię. Co powinien zrobić dyrektor szkoły w obronie nauczyciela, który czuje się nękany przez rodzica?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w niepublicznym przedszkolu trzeba mieć plan finansowy?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy można prosić o przykładowy plan nadzoru pedagogicznego dla szkoły podstawowej (klasy I-III) z oddziałami przedszkolnymi (grupy 3-latki,4-latki i 5-latki)na rok szkolny 2015/2016.dziękuję
Pozdrawiam
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel po ukończeniu studiów podyplomowych na kierunku edukacja wspierająca z pedagogiką specjalną, może być zatrudniony w przedszkolu jako specjalista na stanowisku pedagog specjalny?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe