Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy rekrutacji do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach oraz klas pierwszych w szkołach podstawowych. Kto powinien wchodzić w skład komisji rekrutacyjnej (proszę o podstawę prawną).
Skład komisji rekrutacyjnej określa § 9 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 marca 2017r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz. U. z 2016r. poz.610).
W skład komisji rekrutacyjnej przeprowadzającej postępowanie rekrutacyjne do przedszkola, oddziałów przedszkolnych oraz klas pierwszych szkoły podstawowej wchodzi co najmniej 3 nauczycieli tego przedszkola lub tej szkoły. Jeżeli w przedszkolu lub w szkole podstawowej, do której jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne jest zatrudnionych mniej niż 3 nauczycieli, skład komisji rekrutacyjnej uzupełnia się o przedstawicieli lub przedstawiciela organu prowadzącego.
W skład komisji rekrutacyjnej nie mogą wchodzić:
1) dyrektor przedszkola lub szkoły, w której działa komisja rekrutacyjna,
2) osoba, której dziecko uczestniczy w postępowaniu rekrutacyjnym przeprowadzanym do danego przedszkola lub szkoły.
Dyrektor szkoły może dokonywać zmian w składzie komisji rekrutacyjnej, w tym zmiany osoby wyznaczonej na przewodniczącego komisji.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 marca 2017r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz. U. z 2016r. poz.610).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zatrudniłam nauczycielkę stażystkę (z oligofrenopedagogiką) na pół etatu do klasy I, do której uczęszcza dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim). Czy można utworzyć oddział integracyjny, jeśli nauczyciel, współorganizując kształcenie, ma pół etatu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co powinno znaleźć się w arkuszu ocen dla ucznia klasy III z upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym, który miał wydłużony etap edukacyjny o 1 rok oprócz wpisu na pierwszej stronie gdzie podany jest nr uchwały Rady pedagogicznej? Co dalej zrobić z arkuszem, jeśli rodzice w sierpniu przynoszą orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie umysłowe w stopniu głębokim? Wiadomo, że zostały zorganizowane zajęcia rewalidacyjno wychowawcze do ukończenia 25 roku życia. Co się wtedy dzieje z wydłużonym etapem edukacyjnym? Czy arkusz powinien ulec zmianie, gdyż obowiązuje inna podstawa programowa? Jak powinna być prowadzona dokumentacja nauczania takiego ucznia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o padanie aktualnego rozporządzenia w sprawie rekrutacji do bursy na rok 2017/18, oraz wzór zarządzenia dyrektora w sprawie powołania komisji rekrutacyjnej i w sprawie określenia terminów postępowania rekrutacyjnego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na który semestr liceum ogólnokształcącego dla dorosłych mogę przyjąć ucznia, który otrzymał promocję do klasy trzeciej w technikum dziennym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy realizacji podstawy programowej w liceum niepublicznym (z uprawnieniami szkół publicznych) w oddziale po szkole podstawowej. W szkole jest jeden odział. Młodzież po szkole podstawowej (z tego oddziału) wybiera przedmioty realizowane na poziomie rozszerzonym. Wszyscy obowiązkowo realizują język angielski na poziomie rozszerzonym i jeden przedmiot do wyboru: biologię lub historię lub polski lub matematykę. Pytanie dotyczy sposobu realizacji tych przedmiotów. Czy istnieje możliwość, aby cała grupa (ci, którzy realizują np. biologię na poziomie rozszerzonym i reszta oddziału) mieli wspólnie jedną godzinę biologii realizowanej na poziomie podstawowym, a pozostałe 2 godziny realizują tylko te osoby, które wybrały biologię rozszerzoną? Analogicznie z pozostałymi przedmiotami. Razem godziny z podstawy osobno godziny rozszerzone. Jeżeli nie ma takiej możliwości, to jaka jest podstawa prawna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe