Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Co powinno znaleźć się w arkuszu ocen dla ucznia klasy III z upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym, który miał wydłużony etap edukacyjny o 1 rok oprócz wpisu na pierwszej stronie gdzie podany jest nr uchwały Rady pedagogicznej? Co dalej zrobić z arkuszem, jeśli rodzice w sierpniu przynoszą orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie umysłowe w stopniu głębokim? Wiadomo, że zostały zorganizowane zajęcia rewalidacyjno wychowawcze do ukończenia 25 roku życia. Co się wtedy dzieje z wydłużonym etapem edukacyjnym? Czy arkusz powinien ulec zmianie, gdyż obowiązuje inna podstawa programowa? Jak powinna być prowadzona dokumentacja nauczania takiego ucznia?
Kwestię realizacji zajęć oraz prowadzonej dokumentacji zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu głębokim reguluje rozporządzenia MEN z dnia z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz.U z 7 maja 2013 poz.529), którego zapisy jednoznacznie wskazują, iż:
- nie ma odrębnej podstawy programowej dla w/w uczniów, są tylko wskazania, mówiące jakie sfery rozwoju dziecka obejmują prowadzone zajęcia - § 8.
- podstawą tych zajęć jest indywidualny program rewalidacyjno-wychowawczy - § 11.
- Dokumentacja zajęć obejmuje - § 12. 1.:
1) orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych;
2) dziennik indywidualnych zajęć rewalidacyjno- -wychowawczych
3) zeszyt obserwacji.
Uczniowie realizujący te zajęcia nie podlegają rozporządzeniu o ocenianiu i klasyfikacji, więc nie zakłada się dla nich arkusza ocen. Wobec nich stosuje się wyłącznie ocenę opisową formułowaną na podstawie zapisów w zeszycie obserwacji - § 11. 3
Zatem:
- W momencie otrzymania od rodziców nowego orzeczenia, w dotychczasowym arkuszu ocen należy umieścić adnotację o zmianie formy kształcenia na zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze, podając numer oraz datę wystawienia nowego orzeczenia.
- Tym samym przestanie obowiązywać wydłużony etap edukacji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w gimnazjum dla dorosłych należy realizować projekt edukacyjny - jeżeli tak, to jaka jest podstawa prawna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor poradni może polecić nauczycielowi świadczenie pracy w formie gotowości ze względu na brak możliwości pracy zdalnej - nauczyciel nie ma dostępu do internetu. Czy jest to wystarczający powód leżący po stronie pracodawcy? Czy w obecnej sytuacji pandemii należy nauczycielowi wskazać świadczenie pracy zdalnej w miejscu pracy, w którym są warunki do pracy zdalnej czy jednak w formie gotowości do pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektorowi Zespołu Szkół kończy się kadencja w sierpniu 2017 r. W skład zespołu wchodzi szkoła podstawowa z oddziałem przedszkolnym i gimnazjum, które z mocy prawa zostanie włączone do szkoły podstawowej. Czy organ prowadzący może powierzyć obecnemu dyrektorowi dalej tę funkcję bez przeprowadzenia konkursu i na jaki okres?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel przebywa na urlopie zdrowotnym do 30 czerwca br. Czy dyrektor ma skierować go na badania do lekarza medycyny pracy i kiedy ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam!
Czy koniecznym jest dzielenie na grupy zaawansowania przy nauce języka obcego w kl. IV-VI w szkole podstawowej, jeżeli wszyscy uczniowie uczą się tego języka od pierwszej klasy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe