Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zatrudniłam nauczycielkę stażystkę (z oligofrenopedagogiką) na pół etatu do klasy I, do której uczęszcza dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim). Czy można utworzyć oddział integracyjny, jeśli nauczyciel, współorganizując kształcenie, ma pół etatu?
Na podstawie § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2020 r., poz. 1309) w szkołach ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego, z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Wynika z tego, że wymiar etatu nauczyciela wspomagającego w oddziale integracyjnym jest uzależniony od potrzeb ucznia (gdyby do oddziału miało uczęszczać jedno niepełnosprawne dziecko), które ustala się na podstawie treści orzeczenia poradni, wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia oraz indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego. O ile więc rodzic będzie chciał przenieść dziecko do oddziału integracyjnego oraz wymiar pół etatu nauczyciela wspomagającego jest adekwatny do potrzeb ucznia, to możliwe jest utworzenie oddziału integracyjnego, jeśli zostaną dochowane inne wymagania formalne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jakich okolicznościach dyrektor szkoły może udzielić nauczycielowi urlopu bezpłatnego i jaka może być maksymalna długość takiego urlopu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który ukończył następujące kierunki: wychowanie przedszkolne, kształcenie zintegrowane, przedsiębiorczość oraz zarządzanie placówkami oświatowymi może przystąpić do konkursu na stanowisko dyrektora w Zespole Szkolnym w skład którego wchodzą:przedszkole, szkoła podstawowa oraz gimnazjum.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem organem prowadzącym szkołę niepubliczną z uprawnieniami publicznej. Do oddziału przedszkolnego w naszej placówce uczęszcza uczeń z zespołem Aspergera i zgodnie z orzeczeniem zalecane jest wspomaganie ucznia. Niestety mamy problem ze znalezieniem nauczyciela, który zgodnie z przepisami ma ukończone wychowanie przedszkolne i pedagogikę specjalną w zakresie pracy z uczniem z zespołem Aspergera. Czy w związku z tym możemy zatrudnić nauczyciela wspierającego-pomoc nauczyciela na to miejsce, który ma ukończoną pedagogikę specjalnego z w.w.zakresu, ale ma ukończony inny kierunek studiów wyższych i czy w przypadku potwierdzenia możemy finansować jego zatrudnienie z dotacji na uczniów niepełnosprawnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy do szkoły dla młodzieży (technikum lub liceum ogólnokształcącego) może zostać przyjęty pełnoletni absolwent zasadniczej szkoły zawodowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy postąpić w przypadku dziecka, które wyjeżdża na bardzo długie leczenie do Niemiec? Czy należy wykazywać mu nieobecności? Jak należy go klasyfikować? Czy w szpitalu w Niemczech powinien mieć zapewnioną kontynuację nauki na zasadach obowiązujących w Polsce czy na zasadach obowiązujących w Niemczech?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe