Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy jest to zgodne z prawem, że propozycja oceny śródrocznej lub rocznej może ulec zmianie tj. zarówno podwyższeniu jak i obniżeniu. np jeżeli nauczyciel w ocenie proponowanej nie wystawił uczniowi oceny niedostatecznej z przedmiotu to może ją wystawić na zakończenie semestru?
Zasady wystawienia innej oceny rocznej (w szkole policealnej - semestralnej) niż przewidywana muszą zostać określone w statucie danej szkoły w części dotyczącej wewnątrzszkolnego systemu oceniania, zgodnie z art. 44b ust. 6 pkt 6 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2018 r., poz. 1457 ze zm. Wynika z tego, że w przypadkach określonych w statucie może zostać wystawiona roczna (semestralna w szkole policealnej) ocena niedostateczna, jeśli wcześniej nauczyciel planował wystawienie pozytywnej oceny, ponieważ oceną ostateczną jest ocena wystawiona na zakończenie roku szkolnego (semestru w szkole policealnej). Oceny na półrocze w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych nie wpływają na klasyfikowanie uczniów, dlatego ich wystawianie nie jest uregulowane w UoSO, ale również w tym zakresie mogą zostać objęte postanowieniami statutu szkoły, z których będzie wynikało w jakich przypadkach nauczyciel może wystawić inną ocenę niż planowana, także niższą.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciele maja słuszność domagając się wypłaty godzin ponadwymiarowych za czas przebywania na wycieczce w ramach przedsięwzięcia współfinansowanego przez ministerstwo Edukacji i Nauki pod nazwą "Poznaj Polskie Ślady w Europie"? Nauczyciele złożyli z własnej inicjatywy dokumenty chęci uczestnictwa w projekcie spełniając wszystkie wymagane przez ministerstwo wytyczne. W związku z otrzymaniem dofinansowania w dniach 6-10 listopada 2023 r. uczestniczyli w wycieczce szkolnej wraz z uczniami. W tym czasie nauczyciele wykonywali obowiązki związane z opieką nad uczniami, natomiast w związku z przebywaniem na wycieczce nie świadczyli oni pracy w szkole zgodnie z planem, przez co nie mieli możliwości odbycia i prowadzenia zajęć w ramach godzin ponadwymiarowych. Za zajęcia, które mieli odbywać, zostały przydzielone zastępstwa innym nauczycielom. Dyrektor uznał, że godziny ponadwymiarowe należy wypłacić wówczas, gdy faktycznie zostały wypracowane i nauczyciel miał fizyczną możliwość ich realizacji.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakiej podstawie prawnej użyć w uchwale RP o dostosowaniu warunków i form przeprowadzenia egzaminu gimnazjalnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 31 sierpnia wygasa umowa pomiędzy gmina a stowarzyszeniem przekazująca stowarzyszeniu prowadzenie szkoły podstawowej. Pomimo inicjatywy ze strony stowarzyszenia umowa nie została przedłużona. Jakie mogą być konsekwencje nie przedłużenia umowy ? Co w tej sytuacji będzie ze szkołą i nauczycielami od 1 września?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy 6 szkoły podstawowej posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną (intelektualną w stopniu umiarkowanym z autyzmem). Nie ma orzeczenia o nauczaniu indywidualnym. Zgodnie ze wskazaniem zespołu nauczycieli i specjalistów w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym, uczeń ma na terenie szkoły 10 godz. tygodniowo zajęć prowadzonych indywidualnie, podczas których realizuje podstawę programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym: funkcjonowanie osobiste i społeczne – 4 godz., zajęcia rozwijające komunikowanie się – 4 godz., zajęcia rozwijające kreatywność – 2 godz.
Jak zorganizować udział ucznia w pozostałych zajęciach edukacyjnych z klasą? Na jakie przedmioty uczeń powinien chodzić z klasą? Przedmioty i podstawa programowa, które realizuje klasa zupełnie odbiegają od zajęć i podstawy programowej dla ucznia z niepełnosprawnością umiarkowaną. Klasa ma 28 godz. zajęć tygodniowo. Czy uczeń musi uczestniczyć we wszystkich tych zajęciach? Z dotychczasowej obserwacji ucznia wynika, że jest on w stanie 3 godziny skupić się na zajęciach. Jak organizacyjnie przeprowadzić lekcję, kiedy nauczyciel w czasie 45 minut realizuje temat klasą i ma na lekcji ucznia, który zachowuje się głośno? Rodzice nie chcą przenieść dziecka do placówki specjalnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy niepubliczna poradnia psychologiczno-pedagogiczna realizująca indywidualne zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze w domach dzieci może zakupić w leasing auto w celu dojazdów na zajęcia przez specjalistów czy przepisy pozwalają tylko na wynajem auta?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe