Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o padanie aktualnego rozporządzenia w sprawie rekrutacji do bursy na rok 2017/18, oraz wzór zarządzenia dyrektora w sprawie powołania komisji rekrutacyjnej i w sprawie określenia terminów postępowania rekrutacyjnego.
Z § 2 pkt 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 marca 2017 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz. U. z 2017 r., poz. 610) w zw. z art. 2 pkt 8 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 59) wynika, że powołane przepisy wykonawcze mają zastosowanie do rekrutacji do publicznych burs. W zarządzeniu dyrektor bursy powołuje komisję rekrutacyjną w składzie co najmniej 3 wychowawców bursy, wskazanych z imienia i nazwiska oraz wyznacza jednego z nich na przewodniczącego komisji (art. 157 ust. 1 PO). Ponadto może zarządzić, że komisja prowadzi postępowanie rekrutacyjne na konkretny rok szkolny oraz działa do zakończenia tego postępowania lub nie określa terminu jej działania, a komisja – o ile dyrektor nie zmieni składu – będzie działała również w kolejnych latach. Harmonogram rekrutacji, wydany na podstawie art. 153 ust. 5 PO musi zostać uzgodniony z organem prowadzącym i określać co najmniej daty: składania wniosków wraz z dokumentami na potwierdzenie kryteriów rekrutacyjnych, złożenia zaświadczenia o przyjęciu do szkoły, ogłoszenia listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych, potwierdzenia woli przyjęcia do bursy, ogłoszenia listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych, postępowania uzupełniającego (złożenia wniosku i dokumentów, ogłoszenia listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych, potwierdzenia woli przyjęcia do bursy, ogłoszenia listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych). Postępowanie uzupełniające musi się zakończyć do dnia 31 sierpnia (art. 161 ust. 2 PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor szkoły podstawowej prowadzonej przez stowarzyszenie może dofinansować doskonalenie lub dokształcanie nauczycieli?
Jakie zmiany w tej dziedzinie wprowadza nowa ustawa o finansowaniu zadań oświatowych od 1 stycznia 2018 r?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szanowni Państwo, czy istnieje w prawie oświatowym możliwość "zawieszenia w prawach ucznia". Jeśli tak, to czy taki zapis powinien znaleźć się w statucie szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od września br.jestem dyrektorem SP. Analizując dokumenty kadrowe stwierdziłam, że jeden z nauczycieli jest zatrudniony:
jako nauczyciel, na czas nieokreślony, w pełnym wymiarze godzin - 18 pensum.
Ma wykształcenie: mgr politologii
kurs instruktora sportu w szachach (14 dni), studia podyplomowe przygotowanie pedagogiczne dla osób niebędących nauczycielami. Nauczyciel ten od początku uczy w SP z gdd przedmiotu dodatkowego - szachy. Jest nauczycielem kontraktowym. Czy to jest prawidłowe? Pytam o to pod kątem przygotowywania arkusza na rok szkolny 2012/2013. Aktualny arkusz przygotowywał jeszcze poprzedni dyrektor. Chciałabym mieć porządek w dokumentach. Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem prywatnej szkoły podstawowej i mam pytanie odnośnie zmian w statutach na mocy ustawy z 20.02.2015r. Czy zmiany te dotyczą również placówek niepublicznych, jeśli tak, to w jakim zakresie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W 1992 r. założyłam liceum, a w 2007 r. szkołę podstawową, które działają do chwili obecnej. Z racji przejścia na emeryturę chcę przekazać je innej osobie z wykształceniem pedagogicznym. Czy mogę liczyć na pomoc w przeprowadzeniu przekazania? Co właściwie i w jakiej kolejności powinnam zrobić? Dodatkowo budynek, w którym znajdują się obie szkoły, jest dzierżawiony od gminy Miasta Toruń. Czy przy zmianie organu prowadzącego gmina ma prawo nie przenieść umowy dzierżawy na nowy organ prowadzący?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe