Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o podstawę prawną do tworzenia i uchwalania przez Radę Pedagogiczną szkoły podstawowej i przedszkola Koncepcji pracy obu tych placówek.
Podstawę prawną do opracowania i uchwalenia przez radę pedagogiczną koncepcji pracy przedszkola/szkoły podstawowej stanowi art. 70 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 59 z późn.zm.).
Posiadanie przez przedszkole i szkołę własnej koncepcji pracy było jednym z wymagań państwowych (rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 września 2015 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek - Dz.U. z 2015 r. poz. 1214).
W obowiązującym od dnia 1 września 2017 r. rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (Dz.U.z 2017 r. poz. 1611) od przedszkola/szkoły nie wymaga się posiadania posiadania własnej koncepcji pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie czy jest już podpisane nowe rozporządzenie MEN w sprawie zajęć rewalidacyjnych w szkołach specjalnych to jest czy zajęcia rewalidacyjne trwają 60 minut czy 45 minut?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna brzmieć uchwała w sprawie rocznej klasyfikacji uczniów, którzy zdali egzamin poprawkowy?
- Rozpoczęłam prowadzenie poradni i mam pytanie dotyczące rozumienia przepisu. W ustawie ws. oceniania i klasyfikowania uczniów (3 sierpień 2017) jest zapis, że: - „§ 6. 1. Dyrektor szkoły zwalnia ucznia z wadą słuchu, z głęboką dysleksją rozwojową, z afazją, z niepełnosprawno- ściami sprzężonymi lub z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, z nauki drugiego języka obcego nowożytnego do końca danego etapu edukacyjnego na wniosek rodziców albo pełnoletniego ucznia oraz na podstawie opinii poradni psycholo- giczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, z której wynika potrzeba zwolnienia z nauki tego języka obcego nowożytnego. -2. W przypadku ucznia, o którym mowa w ust. 1, posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania, z którego wynika potrzeba zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego nowożytnego, zwolnienie z nauki tego języka obcego nowożytnego może nastąpić na podstawie tego orzeczenia”. Moje pytanie dotyczy ust. 2 tego paragrafu. Jeśli uczeń ma orzeczenie na jedną z wymienionych niepełnosprawności to czy w tym orzeczeniu ma to być wyraźnie zaznaczone w treści, że uczeń ma być zwolniony z nauki drugiego języka? Rozporządzenie mówi tylko, że zwolnienie „może nastąpić na podstawie tego orzeczenia”. Co to w praktyce oznacza? Przepis nie jest do końca precyzyjny... Dyrektorzy szkół domagają się zapisu w orzeczeniu, ale to nie jest precyzyjnie ujęte wymaganie. Różne placówki różnie to definiują... Czy dyrektor bierze orzeczenie z uwagi na autyzm, w tym ZA i zwalnia ucznia z drugiego języka czy musi dodatkowo zawnioskować rodzic, na co wyraźnie wskazuje ust. 1? Czy ja dobrze rozumiem, że w przypadku ucznia z wymienionymi niepełnosprawnościami wystarczy taki zapis, czyli określona w rozp. potrzeba zwolnienia ucznia z nauki dugiego języka i wówczas takie zwolnienie może nastąpić? Od czego uzależnione jest to „może”?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o wzór pisma dotyczącego informacji o wymiarze zatrudnienia dla nauczyciela gimnazjum w roku szkolnym 2017/2018. Gimnazjum zostaje włączone do szkoły podstawowej. Wzór pisma informującego o przeniesieniu do sp już posiadam.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przyjęcie sześciolatka do I klasy, który otrzymał dokument gotowości szkolnej (ukończył roczne przygotowanie przedszkolne) może odbyć się tylko na podstawie decyzji dyrektora, czy konieczna jest opinia PPP?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe