Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie formy pomocy w świetle prawa oświatowego przysługują uczniowi posiadającemu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na afazję ruchową?
Żaden obowiązujący przepis, a w szczególności ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm., ani rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578) nie określa, jakie formy pomocy przysługują dziecku z jakimś konkretnym rodzajem niepełnosprawności, z uwagi na bardzo indywidualne potrzeby każdego dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. W pierwszej kolejności należy zapoznać się z zaleceniami poradni, zawartymi w orzeczeniu, które placówka ma obowiązek w pełni realizować (§ 5 pkt 1 ww. rozporządzenia). Konkretne formy pomocy i rodzaj zajęć niezbędnych do ich realizacji dla danego dziecka ustala zespół nauczycieli i specjalistów w indywidualnym programie edukacyjno – terapeutycznym, a na jego podstawie dyrektor wyznacza program zajęć i specjalistów je realizujących (§ 6 ust. 1 – 5, § 7 ust. 8 - 10 ww. rozporządzenia).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel prowadzi indywidualne nauczanie dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego w szkole ogólnodostępnej. Czy należy wypłacać mu dodatek za trudne warunki pracy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o informacje na jakim druku należy wydać świadectwo ukończenia szkoły średniej LO
Czy w tym roku szkolnym 23/24 prawo dopuszcza wydanie świadectw ( na dzień 26.04.24) na dotychczasowym druku tj MEN -I/16/2 lub z wyróżnieniem MEN !/17-w/2
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy osoba, która ukończyła studia licencjackie: filologia angielska specjalność nauczycielska posiada kwalifikacje pedagogiczne?
Czy może pracować w przedszkolu jako nauczyciel(jest w trakcie studiów podyplomowych z wychowania przedszkolnego)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica obecnie VI klasy posiada orzeczenie o niepełnosprawności sprzężonej ze względu na słaby wzrok i słaby słuch. Ponieważ orzeczenie nie zawiera konkretnego wskazania o potrzebie zwolnienia z nauki drugiego języka, zastanawiam się, jak powinno z mojej strony wyglądać to w przyszłym roku. Czy mam wymagać nowego orzeczenia, czy wystarczy wniosek rodziców, a może pozwolić uczennicy na naukę drugiego języka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem po rekrutacji, mam odwołanie od rodzica, którego dziecko niedostało się do przedszkola wg harmonogramu komisja odpisała pismem na odwołanie rodzica wyjaśniając, że dziecko otrzymało 2 punkty na 3 możliwe do zdobycie. Mam zapytanie czy na liście niezakwalifikowanych umieszczam tylko dzieci spoza gminy i 2,5 letnie, czy wszystkie dzieci, które nie otrzymały odpowiedniej liczby punktów i nie ma dla nich miejsca w przedszkolu są na liście niezakwalifikowanych, czy wpisuję je na listę zakwalifikowanych, następnie rodzice składają oświadczenie woli, i wpisuję te dzieci na listę nieprzyjętych pomimo, że rodzice złożyli oświadczenia, a ja nie mam dla nich miejsca?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe