Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Na podstawie art. 84 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) osoba prowadząca niepubliczne przedszkole...

PORADA PRAWNA

19 stycznia 2015 Prawo oświatowe

Proszę o informację jak prawnie wygląda likwidacja przedszkola niepublicznego? Jakie dokumenty są z tym związane? Kiedy należy zgłosić likwidację placówki do poszczególnych urzędów?

Na podstawie art. 84 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) osoba prowadząca niepubliczne przedszkole może je zlikwidować z końcem roku szkolnego, czyli z dniem 31 sierpnia. W tym przypadku osoba prowadząca przedszkole jest zobowiązana co najmniej na 6 miesięcy przed terminem likwidacji zawiadomić o zamiarze i przyczynach likwidacji:
a) rodziców uczniów,
b) organ, w którego ewidencji figuruje przedszkole niepubliczne,
c) gminę, na której terenie jest położona szkoła lub placówka.
Przy tym powiadomienie wójta, burmistrza (prezydenta miasta) jako organu ewidencyjnego czyni zarazem zadość obowiązkowi powiadomienia gminy i organ prowadzący nie musi wysyłać drugiego, odrębnego powiadomienia.
Powiadomienia muszą zostać doręczone wszystkim ww. osobom i instytucjom najpóźniej w ostatnim dniu lutego roku, w którym ma nastąpić likwidacja przedszkola (najlepiej za dowodem doręczenia).
Osoba prowadząca likwidowane niepubliczne przedszkole nie musi powiadamiać o zamiarze likwidacji kuratora oświaty, czy zasięgać jego opinii, ani znaleźć miejsca dzieciom w innym przedszkolu od nowego roku szkolnego.
Po zlikwidowaniu przedszkola, osoba prowadząca ma obowiązek przekazania kuratorowi oświaty dokumentacji przebiegu nauczania, opieki i wychowania w terminie jednego miesiąca od dnia zakończenia likwidacji. Termin liczy się od zakończenia czynności faktycznych związanych z zakończeniem działalności przedszkola, np. zbyciem składników majątku, rozwiązaniem stosunków pracy nauczycieli i pracowników niepedagogicznych, itp. Osoba prowadząca podejmuje decyzję w zakresie przechowywania pozostałej dokumentacji.
Po zakończeniu likwidacji wpis przedszkola do ewidencji ulega wykreśleniu.


 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT