Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaka jest podstawa prawna do nowelizacji statutu szkoły w roku szkolnym 2021/2022?
Statut szkoły jest najważniejszym dokumentem organizującym funkcjonowanie szkoły. Zakres przedmiotowy regulacji statutu określają przepisy art. 98, 99, 100 i 104 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1082) oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. 2019 r., poz. 502). W roku szkolnym 2021/2022, jeżeli do tej pory tego nie zrobiono, warto wprowadzić postanowienia dotyczące nauki zdalnej. W statutach szkół dla dorosłych, branżowych II stopnia i szkołach policealnych należy wprowadzić zmiany w zakresie oceniania wewnątrzszkolnego – ocenianie wewnątrzszkolne nie obejmuje ustalania warunków i trybu otrzymania wyższych niż przewidywane semestralne oceny kwalifikacyjne. W statutach szkół może również znaleźć się odzwierciedlenie zmiany w organizacji nauczania związane z likwidacją gimnazjów: art. 148, 162 i 345 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60).
Jeżeli chodzi o podstawę prawną ustalania i zmiany statutu, to niezależnie od treści wprowadzonych do statutu podstawa nowelizacji statutu zawsze jest ta sama. Zgodnie z art. 72 ust. 1 Prawa oświatowego rada pedagogiczna przygotowuje projekt statutu szkoły lub placówki albo jego zmian i przedstawia do uchwalenia radzie szkoły lub placówki. Kompetencje do uchwalania statutu ma zaś rada szkoły lub placówki na podstawie art. 80 ust. 2 pkt 1 Prawa oświatowego. W tych szkołach, w których ze względu na specyfikę organizacji pracy i zadania nie ma możliwości wyłonienia stałej reprezentacji rodziców lub uczniów i nie powołano rady rodziców, zadania rady wykonuje rada pedagogiczna. W takim przypadku podstawą nowelizacji statutu będzie art. 80 ust. 2 pkt 1 i art. 82 ust. 2 Prawa oświatowego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo proszę o informacje na temat zwolnień z lekcji religii. Czy dyrektor szkoły zwalnia ucznia z religii na podstawie jego decyzji? (jeśli tak to poproszę o podstawę prawną i wzór takiej decyzji). Czy rodzic powinien napisać podanie do dyrektora o zwolnienie z religii czy wystarczy ustna decyzja i dyrektor ma wydać decyzje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Umowa o pracę nauczyciela kończy się 31.08.2024r.Od 01 września zostaje ponownie zatrudniony w tej samej szkole.Czy musi przedłożyć ponownie aktualną informację z KRK?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przygotowuję arkusz organizacyjny, nauczyciel (dyplomowany i chroniony przedstawiciel ZNP) ma kwalifikacje do nauczania j. angielskiego i sztuki (muzyka, plastyka). Czy możne odmówić przydziału nauczania muzyki, bo jak twierdzi nie czuje się dobrze w nauczaniu tego przedmiotu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie pensum godzin będzie obowiązywało nauczyciela przedszkola w grupie mieszanej wiekowo (dzieci od 3 do 6 lat) od 1 września 2019 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy skreślając ucznia z lisy mam obowiązek powiadomić o tym fakcie Kuratora? Drugie pytanie: Czy Kurator może uchylić uchwałę Rady Pedagogicznej, ponieważ Rodzic otrzymał zawiadomienie, a nie decyzję o skreśleniu? Decyzja oczywiście, po podjęciu uchwały, została wydana. W ustawie o systemie oświaty znalazłam tylko informację, że skreśla się ucznia po wydaniu decyzji, a nie po przesłaniu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe