Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Po wprowadzeniu wag w dzienniku elektronicznym uczeń, który opuszcza sprawdzian, ma wpisaną nieobecność na sprawdzianie. Sprawdzianu tego nie napisał do końca semestru i jego średnia ważona na koniec semestru jest wyższa od ucznia, który pisał ten sprawdzian, a otrzymał słabą ocenę. Czy można uczniowi, który nie podszedł do sprawdzianu, mimo kilkukrotnego przypominania przez nauczyciela wstawić ocenę niedostateczną?
Powyższego zagadnienia nie regulują powszechnie obowiązujące przepisy. Konieczna jest analiza statutu konkretnej szkoły w zakresie dotyczącym wewnątrzszkolnego systemu oceniania, z którego powinno wynikać, czy brak podejścia do sprawdzianu w określonym terminie uprawnia nauczyciela do wystawienia uczniowi oceny niedostatecznej – art. 44b ust. 6 pkt 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1327.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Niepromowanie ucznia klasy I do klasy II.
Uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na upośledzenie w stopniu lekkim. Powtarzał już oddział przedszkolny (w innej placówce), mimo tego, w opinii uczących go wówczas wychowawców, i tak nie uzyskał gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej. W r.sz. 2018/2019 uczęszczał do klasy I integracyjnej w naszej szkole, gdzie objęty został zindywidualizowaną ścieżką kształcenia ( 6 godz. zajęć indywidualnych), jak również pomocą psychologiczno – pedagogiczną (terapia SI, terapia logopedyczna, zajęcia korekcyjno – kompensacyjne, zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze). Niestety w opinii uczących go nauczycieli i specjalistów uczeń nie opanował wymagań edukacyjnych przewidzianych dla klasy pierwszej.
Rodzice chłopca na bieżąco w ostatnim roku szkolnym informowani byli o trudnościach edukacyjnych ich dziecka. Na miesiąc przez radą klasyfikacyjną otrzymali informację o zagrożeniu brakiem promocji do klasy II. W dniu 12 czerwca b.r. na wniosek wychowawcy, decyzją Rady Pedagogicznej, chłopiec nie otrzymał promocji. Przed podjęciem uchwały Rada Pedagogiczna została zapoznana z uzasadnieniem wniosku oraz opinią rodziców, którzy nie wyrazili zgody na pozostawienie dziecka w klasie I.
Po zakończeniu r. sz. do Dyrektora szkoły wpłynęło pismo rodziców, w którym składają oficjalne odwołanie od decyzji Rady Pedagogicznej, powołując się na art. 44o pkt 1-2 ustawy o systemie oświaty.
Należy w tym miejscu zaznaczyć, że stanowisko kuratorium oświaty przekazane w rozmowie tel. dyrektorowi szkoły jest jednoznaczne: uczeń na opanowanie treści wynikających z podstawy programowej ma 3 lata.
Pytanie brzmi: czy dyrektor może zmienić zdanie, podważyć uchwałę Rady? A rodzice – czy mogą odwołać się od przedmiotowej decyzji Rady? Jak w tej sytuacji my jako placówka powinniśmy postąpić i jakie mamy możliwości?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Pracuję w Punkcie przedszkolnym o profilu dla dzieci z autyzmem. W połowie grudnia odbędzie się w naszej placówce ewaluacja zewnętrzna (problemowa). Już teraz wiadomo, że urzędniczki z kuratorium nie widzą wielkiej różnicy pomiędzy punktem a przedszkolem. W związku z tym mam dwa pytania:
1. Czy w punkcie przedszkolnym musi działać rada pedagogiczna?
2. Czy w punkcie przedszkolnym można realizować awans zawodowy?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Które wymagania poszczególnych obszarów obowiązują dla Młodzieżowych Domów Kultury i jaki ich zakres musi być zrealizowany na poziom D i B?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń nieklasyfikowany z 3 przedmiotów w szkole podstawowej (nieklasyfikowanie ze względu na usprawiedliwione nieobecności), na wniosek matki miał wyznaczone terminy egzaminów klasyfikacyjnych. Na egzaminach nie pojawił się. Czy informację o egzaminie należy umieścić w arkuszu ocen ucznia podając informacje o przedmiocie i nieobecności ucznia na egzaminie? Czy też należy w związku z nieprzystąpieniem ucznia do egzaminów rubrykę w arkuszu dotyczącą egzaminów klasyfikacyjnych pozostawić niewypełnioną?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje taka możliwość (podstawa prawna), żeby uczeń powtórzył egzamin klasyfikacyjny, który odbył się zgodnie z procedurami? Mama ucznia złożyła prośbę o ponowne wyznaczenie terminu egzaminu w związku z przyjęciem przez dziecko, w dniu egzaminu, bez jej wiedzy, większej dawki leków przeciwlękowych, w wyniku których dziecko nie wiedziało co ma pisać i odpowiadać. Jeśli istnieje taka możliwość to w jakim terminie taki egzamin mógłby się odbyć?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe