Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Co piszemy na świadectwie ucznia, który na wniosek rodzica zostaje w I kasie i nie jest promowany do II klasy? Czy dodajemy jeszcze jakieś podstawy prawne?
Na podstawie art. 44o ust. 1 i 2 ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2021 r. poz. 1915 ze zm.) uczeń klasy I szkoły podstawowej otrzymuje w każdym roku szkolnym promocję do klasy programowo wyższej.
Tylko w wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych poziomem rozwoju i osiągnięć ucznia w danym roku szkolnym lub stanem zdrowia ucznia, rada pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I szkoły podstawowej, na wniosek wychowawcy oddziału po zasięgnięciu opinii rodziców ucznia lub na wniosek rodziców ucznia po zasięgnięciu opinii wychowawcy oddziału.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2019 r., poz. 1700 ze zm.) należy wypełnić pismem ręcznym lub w formie elektronicznej druk według wzoru z zał. nr 3 – nr 1 (o symbolu MEN–I/1/1) wpisując na str. 1 „nie” otrzymał promocji, a na str. 2 wyniki klasyfikacji rocznej. Żadnych podstaw prawnych nie dodajemy ponieważ brak promocji to wyjątkowy przypadek, uzasadniony poziomem rozwoju i osiągnięć ucznia w danym roku szkolnym lub stanem zdrowia ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W Przedszkolu Niepublicznym mam 1 dziecko niepełnosprawne-zespół Downa, ktore do tej pory miało orzeczenie z poradni o wczesnym wspomaganiu., na podstawie którego dostaje dodatkowe pieniądze dla tego dziecka. Obecnie matka tego dziecka przyniosła drugie orzeczenie z poradni o potrzebie kształcenia specjalnego. W związku z tym mam pytanie - czy z tego tytułu również należą się pieniądze?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o nowy wzór sprawozdania po I półroczu 2013/2014 z nadzoru pedagogicznego na Radę podsumowującą.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jestem "świeżo" powołanym dyrektorem i mam pytanie, jakie treści ma zawierać załącznik do uchwały w sprawie wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy pielęgniarka może sama sprawować opiekę nad uczniami pod nieobecność nauczyciela, lub prowadzić zajęcia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic dziecka pięcioletniego dostarczył dokumenty o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Takie zajęcia zgodnie z potrzebami zostały zorganizowane. Jednocześnie rodzic poinformował, że dziecko będzie wspomagane w innej placówce. Nadmieniam, że dziecko w ubiegłym roku szkolnym uczęszczało do oddziału przedszkolnego w swoim obwodzie i otrzymało pomoc psychologiczno - pedagogiczną zgodnie z potrzebami. Moje pytania czy nie muszę już organizować pomocy dziecku skoro otrzymuje ja w innej placówce, czy może uczęszczać na zajęcia ze wspomagania z innym dzieckiem ze swojej grupy wiekowej w przedszkolu, do którego uczęszcza na co dzień, a diagnozy potrzeb dzieci są niemal identyczne? Nie generuje też dodatkowych kosztów za wyjątkiem jednej godziny logopedii.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe