Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jesteśmy szkołą podstawową, w zeszłym roku szkolnym mieliśmy oddziały gimnazjalne. Czy możemy napisać nowy statut szkoły?
Na podstawie art. 322 ust. 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 ze zm. statut szkoły podstawowej musiał zawierać postanowienia dotyczące funkcjonowania w niej w okresie reformy oświaty klas gimnazjalnych. Jednocześnie nie ma żadnych szczególnych regulacji dotyczących dostosowania statutów szkół podstawowych z uwagi na wygaśnięcie klas gimnazjalnych w dniu 31 sierpnia 2019 r. W związku z tym dopuszczalne jest zarówno znowelizowanie dotychczasowego statutu, poprzez usunięcie postanowień dotyczących klas gimnazjalnych albo też wprowadzenie nowego statutu szkoły podstawowej. W publicznej szkole zadania te wykonują szkolne organy: rada pedagogiczna przygotowuje projekt statutu szkoły albo jego zmian i przedstawia do uchwalenia radzie szkoły; rada szkoły uchwala statut lub jego nowelizację; jeśli w szkole nie została powołana rada rodziców, statut lub jego nowelizację uchwala rada pedagogiczna (art. 72 ust. 1, art. 80 ust. 1 pkt 1, art. 82 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy program objęty innowacją pedagogiczną należy włączyć do szkolnego zestawu programów nauczania?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry, poprosiliśmy państwa o stworzenie kompletu narzędzi do badania poziomu bezpieczeństwa w szkole i super!
Zrobiliśmy ankietę dla uczniów, rodziców i nauczycieli… i zaczął się problem … Proszę o informację jak interpretować wyniki badań.
Chodzi konkretnie o stwierdzenie: Czuję, że nauczyciele mnie szanują. Odpowiedź tak dało 46 % uczniów, odpowiedź raczej tak 32%, trudno powiedzieć 15%, raczej nie 2%, nie 0%.
Bardzo proszę o interpretację dotyczącą "czytania" tego wyniku oraz jeśli to możliwe podanie zasad postępowania w przypadku realizacji badań w szkole.
Nauczyciel uparcie twierdzą, że powinno być odpowiedzi na zasadzie Tak lub Nie.
Z góry dziękuję za pomoc w tej sprawie.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie podstawy prawnej odroczenia od 1.09.2017 r. obowiązku szkolnego ucznia - na wniosek rodziców + opinia PPP oraz podstawy prawnej odroczenia dziecka posiadającego orzeczenie o niepełnosprawności + wniosek rodziców?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie cele nauczyciel przedszkola powinien zapisywać w dzienniku zajęć. Czy operacyjne, czy ogólne?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinien wyglądać arkusz obserwacji sposobu wykorzystywania godzin "karcianych"?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Prawo oświatowe Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe