Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Po lekcjach ostatnia z klasy wychodziła nauczycielka, zostawiając okno otwarte i światło. Na moją uwagę odpowiedziała, że nie ma obowiązku tego czynić. Powtórzyłam, że proszę zamknąć okno i zgasić światło, stwierdziła, że może to zrobić sprzątaczka a ona tego nie zrobi, bo musiałaby wejść na krzesło /jest niskiego wzrostu/ a to zagraża jej bezpieczeństwu i nie mam prawa wydawać jej takiego polecenia.Jak postąpić? Odpuścić? Ukarać? Sporządzić notatkę służbową?
Wszystko zależy od zapisów w regulaminie pracy. Jeżeli w regulaminie lub chociaż w przydziale czynności nauczyciela jest zapis mówiący o takich sprawach organizacyjno-porządkowych, wówczas można powołać się na art.108 kodeksu pracy i nałożyć na nauczycielkę karę upomnienia lub nagany.
Art. 108. § 1. Za nieprzestrzeganie przez pracownika ustalonej organizacji i porządku w
procesie pracy, przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów przeciwpożarowych, a także
przyjętego sposobu potwierdzania przybycia i obecności w pracy oraz usprawiedliwiania nieobecności
w pracy, pracodawca może stosować:
1) karę upomnienia,
2) karę nagany.
Jeżeli jednak nie ma takich zapisów, dyrektor nie jest w stanie nic zrobić. Aby w przyszłości uniknąć takich sytuacji, można wprowadzić aneksem do regulaminu pracy lub do przydziału czynności obowiązek dbania o pozostawiane miejsce pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam uczennicę z upośledzeniem w stopniu głębokim spełniającą obowiązek szkolny na podstawie porozumienia. Uczennica uczęszcza do ośrodka rehabilitacyjno-wychowawczego, ale klasyfikowaniu i promowaniu podlega w naszej szkole. Otrzymujemy wszystkie informacje i oceny osiągnięć i na tej podstawie klasyfikujemy. W zeszłym roku miała wydłużony eta na końcu klasy III. Teraz jest w klasie IV i wychowawcy ośrodka i rodzice chcą ją pozostawić w klasie IV. Na jakiej podstawie mogę to zrobić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak prawidłowo nazwać zajęcia rewalidacyjne czy wpisujemy tak jak jest w orzeczeniu np. zajęcia z logopedą czy zgodnie z rozporządzeniem zajęcia korygujące wadę wymowy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowie Ukraińscy uczący się w oddziale przygotowawczym są klasyfikowani na półrocze? Czy tacy uczniowie muszą być przypisani do oddziałów klasowych istniejących w szkole, czy tylko do oddziału przygotowawczego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy realizacja obowiązku szkolnego w zerówce jest zależna od frekwencji dziecka? Czy dyrektor jest zobligowany do podjęcia jakichś kroków jeśli frekwencja dziecka w zerówce jest niższa niż 50 %? Jeśli tak to jakich? Czy nauczyciel przygotowujący diagnozę gotowości szkolnej ma ten fakt odnotować w diagnozie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na początku roku szkolnego 2010/2011 przyjęłam do klasy II szkoły podstawowej dzieci obcokrajowców nie znających języka polskiego. Chłopiec uczęszczał we Włoszech do klasy IV - ja przyjęłam go do II ze względu na barierę językową. Czy analizując wyraźne postępy ucznia, rada pedagogiczna może podjąć uchwałę o promowaniu ucznia w ciągu roku szkolnego do klasy programowo wyższej? Według jakich procedur?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe