Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam uczennicę z upośledzeniem w stopniu głębokim spełniającą obowiązek szkolny na podstawie porozumienia. Uczennica uczęszcza do ośrodka rehabilitacyjno-wychowawczego, ale klasyfikowaniu i promowaniu podlega w naszej szkole. Otrzymujemy wszystkie informacje i oceny osiągnięć i na tej podstawie klasyfikujemy. W zeszłym roku miała wydłużony eta na końcu klasy III. Teraz jest w klasie IV i wychowawcy ośrodka i rodzice chcą ją pozostawić w klasie IV. Na jakiej podstawie mogę to zrobić?
Zgodnie z obowiązującym stanem prawnym - uczniowi niepełnosprawnemu intelektualnie w stopniu głębokim NIE można wydłużyć etapu edukacyjnego, albowiem:
1. Wydłużenia etapu edukacyjnego dokonuje się w stosunku do ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność, która powoduje spowolnienie tempa pracy i utrudnia opanowanie treści podstawy programowej - Rozporządzenie ministra edukacji narodowej z 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. z 2012 r. poz. 204 z późniejszymi zmianami).
2. Natomiast dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim nie otrzymują w/w orzeczenia tylko orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych. Takie zajęcia - uznane za formę spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki - organizuje się dla ucznia do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym kończy on 25 lat. Uczeń ten nie realizuje podstawy programowej kształcenia ogólnego, nie podlega obowiązkowi oceniania i klasyfikacji , nie otrzymuje też świadectw – więc nie może być przypisany do żadnej klasy. Szkoła może wydać jego rodzicom/ prawnym opiekunom jedynie zaświadczenie, w którym znajdują się informacje o postępach w różnych obszarach funkcjonowania tego ucznia. – Rozporządzenie MEN z z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz.U. z 7 maja 2013 r.
Jakie orzeczenie posiada wspomniane dziecko?
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy szkoła jest zobowiązana płacić pełną pensję prezesowi oddziału związków zawodowych, mimo że jest oddelegowany i wykonuje swoje obowiązki na pół etatu w szkole? Czy ten nauczyciel może domagać się godzin ponadwymiarowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic chce zapisać do oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej dziecko, które mieszka w innym obwodzie i ma 7 lat. Do wniosku o odroczenie dołączył orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym. Czy dziecko powinna odroczyć szkoła obwodowa? Czy możne to zrobić dyrektor szkoły, do której będzie uczęszczało dziecko?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można przyjąć do klasy trzeciej LO ucznia, który ukończył klasę drugą liceum plastycznego (czteroletnia szkoła artystyczna)? Jeżeli tak, to proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można drukować komputerowo arkusze ocen do kl.IV,V,VI i podpisane czytelnie przez wychowawcę dołączyć do arkuszy ocen?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pracuję w szkole prowadzonej przez osobę fizyczną. Etat w naszej placówce to 40 godz., w tym ok. 30 dydaktycznych. Co w związku z dodatkowymi godzinami dla wyrównania braków po nauce zdalnej? Nasza szkoła nie przeprowadziła takich zajęć. Co należy napisać w uzasadnieniu do kuratorium w razie kontroli?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe