Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od września 2018 r., nie można już zatrudnić osobę na stanowisku asystent nauczyciela. W związku z tym na jakie stanowisko można będzie teraz zatrudnić taką osobę? Co z osobami, które są już zatrudnione na stanowisku asystent? Po 2020 roku jakie mogą mieć stanowisko na umowie?
Zgodnie z przepisami Rozporządzenia MEN z dnia 09.08.2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych (...), w przypadku objęcia kształceniem specjalnym uczniów niepełnosprawnych można zatrudnić dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych (nauczyciel wspomagający) lub specjalistów lub pomoc nauczyciela - z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Zatrudnienie danej osoby zależy zatem od zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
Na podstawie art. 143 ustawy z dnia 22.10.2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, osoby zatrudnione w dniu 1 września 2018 r. na stanowisku asystenta nauczyciela mogą być nadal zatrudnione na tym stanowisku na dotychczasowych zasadach nie dłużej niż do dnia 31 sierpnia 2020 r. Po tym terminie osoby te mogą być ponownie zatrudnione, w zależności od posiadanych kwalifikacji i potrzeb wynikających z orzeczenia, na stanowiskach określonych w rozporządzeniu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pracownica administracji 30 sierpnia 2019 r. przeszła na emeryturę. 1 września 2019 r. została zatrudniona w tej samej szkole. Czy w stosunku do pracownika, który jest na emeryturze, ale nadal jest zatrudniony, również obowiązuje zasada, że kolejna trzecia umowa jest umową na czas nieokreślony?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry, jak wyliczyć zaangażowanie nauczyciela do projektu unijnego? Czy liczymy tylko pracę u Beneficjenta, u którego jest realizowany projekt czy ze wszystkich umów jakie pracownik ma zawarte?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel który posiada studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej może prowadzić zajęcia korekcyjno-kompensacyjne? Jakie uprawnienia posiada?
- Nauczyciel jest zatrudniony w bursie od 1987 jako wychowawca (30lat stażu). Od roku 2007 pracuje także w gimnazjum jako nauczyciel języka polskiego. We wszystkich zakładach pracy ma umowę zawartą na podstawie mianowania. W maju tego roku dyrektor bursy przedstawił nauczycielowi propozycję ograniczenia zatrudnienia do ½ etatu na podstawie art.22 ust 2 KN powołując się na fakt posiadania drugiego miejsca pracy. Jednocześnie wyznaczył termin dwóch dni na złożenie przez nauczyciela oświadczenia w tej sprawie. Nadmieniam, że nauczyciel ten jest nauczycielem dyplomowanym, wielokrotnie nagradzanym przez dyrektora i starostę, posiadającym pełne kwalifikacje do pracy w tej placówce, a dyrektor nigdy nie wnosił żadnych zastrzeżeń co do jego pracy. Nauczyciel jest zdyscyplinowany wykonujący w terminie wszystkie nałożone na niego zadania i sporadycznie korzysta ze zwolnień lekarskich, a jego absencja w pracy jest niższa niż innych pracowników. W związku z tym mam następujące pytania: 1. Czy dyrektor bursy miał prawo ograniczyć wymiar zatrudnienia temu nauczycielowi, powołując się tylko na fakt drugiego miejsca zatrudnienia, mimo iż w placówce pracują osoby z niższym stopniem awansu zawodowego (mianowani)i mniejszym stażem pracy(7lat)? 2. Czy kryterium posiadania drugiego miejsca zatrudnienia można uznać za wystarczające do ograniczenia wymiaru zatrudnienia? 3. Czy termin dwóch dni na złożenie oświadczenia jest terminem wystarczającym? 4. Czy jeżeli w następnym roku szkolnym nie zmieni się liczba grup młodzieży zamieszkującej w bursie to mają w tym przypadku zastosowanie przepisy art. 22 ust 2 KN. 5. Czy w wyniku ograniczenia zatrudnienia w bursie od 1.09.2016, nauczyciel może wskazać jako główne miejsce pracy gimnazjum i mieć tam naliczany dodatek za staż pracy?
W bursie nie ma jasno zdefiniowanych kryteriów zwalniania pracowników lub ograniczania im wymiaru zatrudnienia, a dyrektor zdefiniował to kryterium po konkretnego nauczyciela. Jednocześnie informuję, że pismo dostarczone nauczycielowi zatytułowane „Propozycja ograniczenia zatrudnienia” nie zawiera terminu w jakim ograniczenie miałoby miejsce, oraz nie zawiera możliwości odwołania się. Nie poinformowano także związków zawodowych.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który przebywa na rocznym urlopie bezpłatnym może w tym czasie podjąć pracę w innej szkole.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe