Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pracownica administracji 30 sierpnia 2019 r. przeszła na emeryturę. 1 września 2019 r. została zatrudniona w tej samej szkole. Czy w stosunku do pracownika, który jest na emeryturze, ale nadal jest zatrudniony, również obowiązuje zasada, że kolejna trzecia umowa jest umową na czas nieokreślony?
Na podstawie art. 251 § 1 i 3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 ze zm., okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na czas określony, a także łączny okres zatrudnienia na podstawie umów o pracę na czas określony zawieranych między tymi samymi stronami stosunku pracy nie może przekraczać 33 miesięcy, a łączna liczba tych umów nie może przekraczać trzech. Jeżeli okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na czas określony jest dłuższy niż 33 miesiące lub jeżeli liczba zawartych umów jest większa niż trzy, uważa się, że pracownik, odpowiednio od dnia następującego po upływie okresu 33 miesięcy lub od dnia zawarcia czwartej umowy o pracę na czas określony, jest zatrudniany na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony. Regulacje te mają zastosowanie do wszystkich pracowników, a więc także do tych, którzy posiadają uprawnienia emerytalne. Umową bezterminową jest czwarta umowa, chyba że w czasie obowiązywania np. trzeciej zostanie przekroczony okres terminowego zatrudnienia przez 33 miesiące. Wyjątki od zasady 3 umów lub 33 miesięcy zatrudnienia na czas określony zawiera art. 251 § 4 KP, zgodnie z którym ponad te limity można zawrzeć umowę o pracę na czas określony w celu zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w pracy, w celu wykonywania pracy o charakterze dorywczym lub sezonowym, w celu wykonywania pracy przez okres kadencji, w przypadku gdy pracodawca wskaże obiektywne przyczyny leżące po jego stronie – jeżeli ich zawarcie w danym przypadku służy zaspokojeniu rzeczywistego okresowego zapotrzebowania i jest niezbędne w tym zakresie w świetle wszystkich okoliczności zawarcia umowy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel grupy dzieci 6-letnich zatrudniony w Przedszkolu Samorządowym dla którego wymiar zatrudnienia wynosi 22 godziny tygodniowo, godziny ponadwymiarowe powinien mieć liczone z 22 czy 25 godzin?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka jest zatrudniona w szkole ok. 10 lat na podstawie mianowania. W ostatnich 7 latach pracowała w szkole 6 lat w pełnym wymiarze czasu pracy i 1 rok w wymiarze 10/18. Nauczycielka złożyła wniosek o udzielenie urlopu na poratowanie zdrowia. W dniu złożenia wniosku jest zatrudniona w pełnym wymiarze czasu pracy. Czy fakt, że w ciągu ostatnich 7 lat poprzedzających udzielenie pierwszego urlopu jeden rok była zatrudniona w niepełnym wymiarze czasu pracy stanowi przeszkodę do udzielenia tego urlopu?
- Główna księgowa zatrudniona w szkole podstawowej przebywać będzie na długotrwałym zwolnieniu. Czy mogę zatrudnić głównego księgowego na zastępstwo, czy też powierzyć zadania głównego księgowego drugiej pracownicy, która jest specjalistą ds. księgowych?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy można zatrudnić nauczyciela emeryta na umowę zlecenie? Nauczyciel zatrudniony w szkole często bywa na zwolnieniach lekarskich, jako jedyny w szkole może nauczać danego przedmiotu. W sytuacji kiedy byłby na zwolnieniu nauczyciel emeryt przychodziłby doraźnie na zastępstwo. Tylko czy umowa zlecenie jest dopuszczalna jako forma zatrudnienia nauczyciela emeryta w szkole?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel był zatrudniony w szkole na umowę o pracę na czas określony od 1.09.2014 - 30.06.2015. w dniach od 6.03. do 13.03.2015 przebywał na zwolnieniu lekarskim. Czy w związku z powyższym uzyskał prawo do "13" za 2015 r.?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe