Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od roku szkolnego 2011/12,w gimnazjum funkcjonuje klasa sportowa. Klasa I liczyła 20 uczniów, w II ,we wrześniu, z oddziału przeniosło się do innych szkół 2 uczniów. Czy klasa może funkcjonować nadal w zmniejszonym składzie? Jakie czynności w związku z powyższym powinien podjąć dyrektor?
Podstawa prawna:
1) Art. 9 ust. 5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.),
2) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 15 października 2012 r. w sprawie warunków tworzenia, organizacji oraz działania oddziałów sportowych, szkół sportowych oraz szkół mistrzostwa sportowego.
§ 1. 1. Oddziały sportowe mogą być tworzone w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych dla młodzieży.
2. W oddziale sportowym jest prowadzone szkolenie sportowe w jednym lub kilku sportach, w co najmniej trzech kolejnych klasach szkoły danego typu, dla co najmniej 20 uczniów w oddziale.
Zapis rozporządzenia nie oznacza likwidacji oddziału w sytuacji opisanej w pytaniu. Na utworzenie oddziału dla 20 uczniów wyraził zgodę organ prowadzący. Zatem, jeśli utworzono go dla minimalnej liczby uczniów wymaganej rozporządzeniem, naukę należy kontynuować na uzgodnionych warunkach z organem prowadzącym. Szczegóły tych regulacji powinny być zawarte w statucie z uwzględniłem zapisów rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczycielowi współorganizującemu proces nauczania przysługują dodatki (np. za warunki pracy)? Jeśli tak, to jakie i jaka podstawa prawna to reguluje? Wspomniany nauczyciel współorganizuje proces edukacji w klasie I, do której uczęszcza dziecko z autyzmem.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chciałabym uzyskać informacje na temat wykazu opinii wydawanych przez publiczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne wraz z podstawą prawną (rodzaj opinii i jej podstawa).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący wystąpił do dyrektora szkoły z pismem o wyłonienie kandydatów do komisji konkursowej na dyrektora szkoły. Kandydaci zostali wyłonieni zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego (została podjęta uchwała RP) i w formie pisemnej informacja o wyborze została przekazana do organu prowadzącego. Organ prowadzący unieważnił postępowanie konkursowe, gdyż stwierdził że dyrektor szkoły nie przekazał uchwały rady pedagogicznej z wyboru kandydatów do komisji konkursowej do organu prowadzącego. Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku wyboru kandydatów z rady rodziców. Obie informacje przekazano w formie pisemnej. Uchwały Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców znajdują się w dokumentacji szkoły. Czy dyrektor szkoły i przewodniczący rady rodziców mieli obowiązek przekazania do organu prowadzącego w/w uchwał? Czy nie przekazanie tych uchwał może być powodem unieważnienia postępowania konkursowego na dyrektora szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor po zapoznaniu nauczyciela z projektem oceny pracy i otrzymaniu od niego uwag na piśmie (korzystnych dla nauczyciela) może jednocześnie wprowadzić także poprawki ze swojej strony (fakty, których nie ujął w pierwszym projekcie -niekorzystne dla nauczyciela) i po tych poprawkach wystawić kartę oceny. Czy też powinien zrobić drugi projekt, zapoznać go z nim nauczyciela, dać ponowną możliwość słownej i pisemnej ingerencji i dopiero karta oceny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo dziękuję za odpowiedź dotyczącą nauczania języków obcych w szkołach ponadgimnazjalnych. Niestety odpowiedź owa nie rozwiała moich wątpliwości, postaram się więc zadać pytanie inaczej. Wyobraźmy sobie, że uczeń A kończy gimnazjum ucząc się języka angielskim na poziomie IIIO, w świetle przepisów (tak to zrozumiałam) w LO kontynuuje naukę na poziomie IV1 poziom podstawowy , jeżeli kończy naukę na poziomie III 1 kontynuuje naukę na poziomie IV 1 poziom rozszerzony.
Rozumiem, że jeżli uczęń z poziomu IV1 jest bardzo słaby ( diagnoza szkolna, wyniki testu gimnazjalnego ) to może realizować treści z poziomu podstawowego ale z ilością godzin przypadającą na poziom rozszerzony ( czyli godziny z podstawy plus godziny z rozszerzenia)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe