Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Obecnie mam zatrudnione dwie panie w takim wymiarze: pierwsza osoba 1/2 etatu Intendent + 1/2 etatu sekretarz druga osoba 1/2 etatu pomoc kuchenna + 1/2 etatu intendent. Czy mogę zmienić warunki umowy? Chciałabym mieć 1 etat intendenta i 1 etat pomocy kuchennej. Jeśli mogę, to jak wygląda procedura zmiany warunków zatrudnienia i kiedy to mogę zrobić? Proszę nie publikować pytania.
Zmiana stanowiska pracy w sposób przedstawiony w pytaniu może nastąpić w dwóch trybach. Po pierwsze, za zgodą poszczególnych pracowników, w trybie pisemnego tzw. porozumienia zmieniającego lub aneksu do umowy o pracę, w którym strony zgodnie ustalą, że od umówionego dnia dany pracownik zajmuje tylko jedno stanowisko w dotychczasowym wymiarze zatrudnienia (pełen etat) – tj. intendenta lub pomocy kuchennej – art. 29 § 4 w zw. z art. 11 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm.W braku zgody pracownika na ww. zmiany można w każdym czasie dokonać na piśmie tzw. wypowiedzenie zmieniające, w którym zostaną wskazane nowe warunki pracy (zmiana stanowiska na intendenta lub pomoc kuchenną), które wejdą w życie po upływie okresu wypowiedzenia, uzależnionego od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy – art. 42 KP; pismo to powinno zawierać pouczenie, że jeżeli pracownik przed upływem połowy okresu wypowiedzenia nie złoży oświadczenia o odmowie przyjęcia zaproponowanych warunków, uważa się, że wyraził zgodę na te warunki, zaś odmowa będzie skutkowała rozwiązaniem stosunku pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielce posiadającej 39 letni staż pracy, zatrudnionej na podstawie mianowania oraz posiadającej uprawnienia emerytalne proponuję zmianę stanowiska (wychowawca świetlicy w niepełnym wymiarze godzin). Nauczycielka nie wyraża zgody. Czy w tym przypadku mogę rozwiązać z nią stosunek pracy z przyczyn organizacyjnych - art.20 ust.1 KN na podstawie porozumienia stron, czy konieczne jest trzy miesięczne wypowiedzenie? Jaka odprawa jej przysługuje i czy rozwiązanie umowy o pracę może nastąpić na koniec lipca?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi korzystającemu z dnia wolnego z tytułu opieki nad dzieckiem do lat 14 należy zapłacić godziny ponadwymiarowe , które miał w tym dniu realizować?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy emeryt przywrócony do pracy przez sąd pracy może być objęty indywidualną ochroną związkową?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi wspomagającemu pracującemu w pełnym wymiarze zajęć (20 godz.) można przydzielić godziny ponadwymiarowe specjalistyczne z terapii pedagogicznej 7/22 ? Nauczyciel posiada kwalifikacje do prowadzenia takich zajęć. Jeśli tak to z jakiego pensum miałby płacone za te godziny. A może należałoby zawrzeć drugą umowę?
- W 2006 r. nauczycielka przeszła na emeryturę z Karty Nauczyciela. Jako emeryt podjęła pracę w Starostwie Powiatowym, gdzie zajmowała się oświatą. Zawiesiła częściowo emeryturę i pobierała również wynagrodzenie z umowy o pracę (ze starostwa). W 2011 roku otrzymała od pracodawcy (dyrektora szkoły) pismo z informacją, że nie może korzystać z funduszu socjalnego szkoły i starostwa jednocześnie. Interpretacje prawne w tym temacie wskazują, że status pracownika jest ważniejszy od statusu emeryta. W tej sprawie wypowiedział się Sąd najwyższy PZP 56/91. Proszę o opinię prawną w następującej kwestii: 1. Czy były pracownik szkoły mógł korzystać jednocześnie/podwójnie z funduszu świadczeń socjalnych (szkoły i Starostwa Powiatowego)?; 2. Po zakończeniu pracy w Starostwie Powiatowym, z którego funduszy socjalnego emeryt- były pracownik będzie mógł korzystać (szkoły czy Starostwa Powiatowego)?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe