Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel zatrudniony w naszej szkole od 01.11.2017 r. przedstawił duplikat świadectwa pracy bez pieczątki placówki i dyrektora, tylko z podpisem dyrektora, gdyż placówka czyli przedszkole jest już zlikwidowane i nie ma już pieczątek.Na duplikacie świadectwa jest potwierdzenie zgodności z oryginałem przez Biuro rachunkowe, które rozliczało to przedszkole. Nauczyciel przedstawił również zaświadczenie z w/w biura rachunkowego , że nauczyciel ten pracował w okresie od 01.02.2012 r. do 31.10.2014 r. w pełnym wymiarze czasu pracy i były odprowadzanie składki na ubezpieczenia społeczne ZUS oraz podatek dochodowy. Zaświadczenie to posiada pieczątkę w/w biura oraz podpis właściciela. Czy w związku z posiadaną dokumentacją można zaliczyć nauczycielowi ten okres do stażu pracy, nagrody jubileuszowej.
Zgodnie z przepisami, wcześniej - ustawy o systemie oświaty, a teraz - ustawy Prawo oświatowe, dokumentację zlikwidowanej szkoły publicznej przekazuje się organowi prowadzącemu szkołę, z wyjątkiem dokumentacji przebiegu nauczania, którą przekazuje się organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny, w terminie jednego miesiąca od dnia zakończenia likwidacji. Dokumentację zlikwidowanej szkoły lub placówki publicznej prowadzonej przez osobę prawną lub fizyczną przekazuje się właściwemu organowi jednostki samorządu terytorialnego.
Dokumentacja, o której mowa to m.in. akta osobowe pracowników. Nauczyciel powinien zatem zwrócić się do organu prowadzącego o wydanie duplikatu świadectwa pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1. Proszę o informację, do kiedy powinnam udzielić urlopu wychowawczego nauczycielowi, który wnioskował o ten urlop od 4.03.2017 do 22.06.2018. Wniosek wpłynął dzień po wysłaniu wypowiedzenia, tj. 9.03. Czy urlopu powinnam udzielić do końca czerwca, a potem nauczyciel wykorzystywałby urlop wypoczynkowy, czy też do końca sierpnia (i urlop wypoczynkowy zostaje wchłonięty przez wychowawczy)?; 2.Drugie pytanie dotyczy terminów: - wnioski nauczyciela wpłynęły 9.03. (widnieje na nich data 6.03); - wypowiedzenie wysłano 8.03. priorytetem za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (termin odbioru – 9.03). Czy zazębienie się tych dat może powodować jakieś problemy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Urlop macierzyński. Na jakich warunkach należy się nauczycielce urlop macierzyński w przypadku utraty ciąży?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli nauczyciel przedszkola (placówka nieferyjna) pracował w niedzielę, to czy należy mu się dzień wolny?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- We wrześniu bieżącego roku nauczyciel zwrócił się z prośbą o wydanie świadectwa pracy za okres od 1 IX 1984 do 1 IX 1990. W tym czasie nauczyciel pracował w innej szkole i na swoją prośbę oraz za zgodą Inspektora Oświaty i Wychowania Urzędu Miasta został przeniesiony na równorzędne stanowisko do mojej szkoły. Z dniem 1 IX 1990 roku podjął pracę w mojej szkole. Pracował na stanowisku dyrektora szkoły do 1 IX 1999r. Uchwałą Zarządu Gminy z dniem 15 IV 1999 r otrzymał powołanie na dyrektor gimnazjum, a funkcję objął 1 IX 1999 r. W tym dniu nauczyciel zrezygnował z funkcji dyrektora szkoły i poprosił o przeniesienie na stanowisko nauczyciela w gimnazjum. Z dniem 1 IX 1999r odwołał go z funkcji dyrektora szkoły podstawowej. Został przeniesiony na stanowisko dyrektora gimnazjum.W tym dniu została zawarta umowa. W związku z tym zostało wydane świadectwo pracy za okres od 1 IX 1990 r do 31 VIII 1999 r gdzie wpisano, że stosunek pracy ustał w wyniku przeniesienia art.18. ust.1 KN. Moje pytanie brzmi czy świadectwo pracy zostało słusznie wydane, czy zawiera dobrą podstawę prawną? Czy mogę wydać świadectwo pracy potwierdzające zatrudnienie w innej szkole czyli od 1 IX 1984 do 1 IX 1990 (mam teczkę akt osobowych n-la)? Jeżeli mogę wystawić świadectwo to jaką podać podstawę prawną? Czy można dokonać korekty na wydanym świadectwie?Jeżeli tak to, w którym miejscu dokonać wpisu?
- W czasie trwania ferii zimowych nauczyciel przebywał na zwolnieniu lekarskim. Czy w takim wypadku należny mu się urlop wyrównawczy za czas przebywania na zwolnieniu? Jeżeli tak, to w jakim terminie dyrektor szkoły powinien udzielić takiego urlopu?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe